اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان:

تبلیغات زودهنگام درد بی‌درمان انتخابات است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان گفت: تبلیغات زودهنگام یکی از دردهای بی‌درمان انتخابات است و گاه مشاهده می‌شود که کاندیداها ماه‌ها قبل از انتخابات اقدام به تبلیغات می‌کنند.

تبلیغات زودهنگام درد بی‌درمان انتخابات است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جوادی عصر امروز در همایش آموزشی ـ توجیهی مجریان انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی با حضور سه استان لرستان، مرکزی و همدان، انتخابات را نماد مردمسالاری دینی خواند و افزود: حضور حداکثری مردم در انتخابات‌ مختلف در طول حیات جمهوری اسلامی ایران از جمله مواردی است که نشان از کارآمدی و پویایی نظام ما دارد.
وی با تأکید بر لزوم رعایت امانت اظهار داشت: انتخابات و رأی مردم یک امانت بزرگ است که ناظران و دست‌اندرکاران امر برگزاری انتخابات به عنوان امانتداران باید نسبت به رعایت امانت دقت لازم را داشته باشند.
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات همدان افزود: در طول برگزاری انتخابات بسیار در کشور، مشکلا خاصی که تنش‌‌زا بوده باشد رخ نداده و حرکت بر طبق اصول قانون بوده است.
وی در ادامه با بیان اینکه ممکن است این سئوال پیش آید که پس مسئله فتنه سال 88 چه بوده است، ابراز کرد: این موضوع بعد از برگزاری انتخابات بود که به تحریک برخی و مطابق با دستورات داده شده رخ داد.
جوادی افزود: شورای نگهبان و وزارت کشور نیز به صورت انتخاب تصادفی 10 درصد صندوق‌های رأی را بازشماری کردند تا بار دیگر قانونمندی برگزاری انتخابات بر همگان مشخص شود ولی برخی عرض خود بردند و ما را به زحمت واداشتند.
وی از ارائه آموزش‌های لازم به ناظران انتخاباتی سخن راند و بیان کرد: ارائه آموزش‌های مستمر به برگزارکنندگان انتخابات در اجرای مطلوب و باکیفیت آن نقش مهمی دارد که باید به این مهم توجه شود.
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات همدان در بخش دیگری از سخنانش به برخی از دغدغه‌های پیش رو پرداخت و گفت: شورای نگهبان و وزارت کشور هر کدام نسبت به ارائه بخشنامه جداگانه در ارتباط با انتخابات اقدام می‌کنند که با هم همخوانی ندارد و همین امر منجر به بروز مشکلاتی می‌شود.
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد ارائه یک بخشنامه مشترک از سوی ستاد انتخابات و هیئت مرکزی نظارت در رفع مشکلات احتمالی مثمر ثمر باشد.
به گفته جوادی لزوم عدم حمایت از شخص و یا حزب خاص از سوی مجریان برگزاری انتخابات از دیگر مواردی است که متأسفانه در برخی مواقع رعایت نمی‌شود.
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات همدان تبلیغات زودهنگام را نیز یکی از دردهای بی درمان انتخابات خواند و ابراز کرد: در بعضی مواقع مشاهده می‌شود که کاندیداها شش هفت ماه قبل از انتخابات و یا حتی دو سال مانده به ثبت‌نام با شرکت در مراسم ترحیم، اعطای هدایا و... سراغ مرده‌ها و زنده‌ها می‌روند به همین دلیل باید فکری برای تبلیغات مخالف قانون شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه نواقصی در قانون انتخابات وجود دارد، تأکید کرد: متأسفانه برای تبلیغات انتخاباتی قانون درستی نداریم و باید این مشکل رفع شود.
جوادی ابراز کرد: بر طبق قانون نیروی انتظامی، اگر جایی بر خلاف قانون نسبت به نصب پوسترهای تبلیغاتی اقدام شده باشد مانند نصب آن بر روی تابلوهای راهنمایی و رانندگی، درب بیمارستان و یا مدارس و...، بلافاصله باید آن را بردارد ولی آیا واقعاً پلیس می‌تواند پوستر یکی از کاندیداها را بکند، آیا سردوشی وی کنده نخواهد شد؟
وی در پایان با اشاره به تجربه برخی از فرمانداران و بخشداران در برگزاری انتخابات افزود: برخی از آنها به دلیل نداشتن تجربه کافی و یا کم باید کمک شوند به این صورت که یک دیده‌بان برای آنها گذاشته شود تا ضمن توجه به چگونگی برگزاری کار، در آینده نیروهای با تجربه‌ای به کشور تحویل داده شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول