اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی زهان صورت گرفت؛

اختصاص 1400 متر زمین برای احداث کتابخانه عمومی زهان

خبرگزاری فارس: یک‌هزار و 400 متر مربع زمین برای احداث ساختمان کتابخانه عمومی زهان اختصاص یافت.

اختصاص 1400 متر زمین برای احداث کتابخانه عمومی زهان
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، بخشدار زهان پیش از ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی زهان اظهار داشت: در سایه رهنمودهای ائمه و عنایات پروردگار، باید همچنان در مسیر مبارزه با استکبار، ثابت قدم و دنباله رو اهداف متعالی انقلاب اسلامی باشیم.
محمدرضا قرایی ضمن تقدیر از فعالان عرصه فرهنگی به ویژه افرادی که با کتابخانه همکاری می‌کنند، خاطرنشان کرد: همکاری و تعامل مسئول کتابخانه با سایر مسئولان شهر و شهرستان ما را در رسیدن به سطح مطلوبی از خدمات کتابخانه‌ای نزدیکتر می‌کند.
وی با اشاره به بحث شاداب‌سازی محیط کتابخانه‌ها افزود: ساختمان کنونی کتابخانه شایسته جایگاه کتابخانه نیست و اهالی فرهنگ دوست زهان نیازمند احداث ساختمانی با طرح زیبا و جذاب برای کتابخانه هستند.
بخشدار زهان به اهمیت کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و با توجه به تعطیلی مدارس در روز پنج‌شنبه، تصریح کرد: کتابخانه باید در راستای غنی کردن فرصت ایجاد شده برای دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان روستایی که از امکانات و سرگرمی‌هایی که در مرکز شهرستان وجود دارد محروم هستند، نهایت تلاش خود را به کار گیرد.  
رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان قاینات نیز در این جلسه منابع مالی خیران برای آغاز پروژه کتابخانه زهان را امری ضروری دانست و گفت: اگر مشارکت خیران در امر کتابخانه‌ها پررنگ‌تر شود به طور یقین شاهد پرورش عالمان و دانشمندان زیادی در جامعه خواهیم بود. 
حسین مددی با بیان اینکه اگر منتظر اعتبارات دولتی باشیم شاید سال‌ها طول بکشد که زهان یک کتابخانه استاندارد داشته باشد، بر آغاز ساخت کتابخانه زهان از طریق کمک خیران تأکید کرد.
وی افزود: این اداره آمادگی دارد با مشارکت خیران ساختمان کتابخانه را احداث کند.
مددی با تشکر از همکاری مسئولان بخش زهان به کمبود منابع مورد نیاز دانشجویان و تجهیزات کتابخانه این شهر اشاره کرد و افزود: از محل اعتبارات سال 90 کمک‌هایی به امور کتابخانه‌ها شده است که به زودی در مورد تأمین تجهیزات مورد نیاز کتابخانه اقدام می‌شود و در مورد منابع نیز پیگیری‌های لازم به عمل آمده است.  
شهردار زهان نیز از واگذاری یک‌هزار و 400 متر مربع زمین به کتابخانه این شهر خبر داد.
محمد نوروزی با بیان اینکه ظرف چند روز آتی قرارداد واگذاری زمین به اداره کتابخانه‌های شهرستان ارسال می‌شود، افزود: شهرداری زهان آمادگی تسطیح و اجرای فنداسیون سازه کتابخانه را دارد.
وی در مورد نیم درصد سهم کتابخانه از درآمد شهرداری، با بیان اینکه درآمد شهرداری زهان ناچیز است و به تبع سهم کتابخانه هم قابل توجه نیست، افزود: شهرداری زهان همکاری‌های خود را با کتابخانه این شهر ادامه می‌دهد. 
نماینده آموزش و پرورش نیز در این جلسه با بیان اهمیت فرهنگ‌سازی در زمینه کتابخوانی به انجام فعالیت‌هایی مثل تقدیر از کتابخوانان نمونه در مدارس اشاره کرد و افزود: در این زمینه برنامه‌هایی در دست اقدام است.
در پایان رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قاین زهرا اصغری را به عنوان مسئول کتابخانه عمومی شهدای غزه معرفی و اظهار امیدواری کرد با حضور ایشان گام‌های موثرتری در راستای رفع دغدغه‌های موجود و توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه مفید در این بخش برداشته شود.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول