اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با گازرسانی به تمام روستاهای آشتیان؛

آشتیان شهرستان سبز استان مرکزی معرفی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: با اجرای گازرسانی به سه روستای شهرستان آشتیان به زودی این شهرستان از نظر گازرسانی به‌عنوان شهرستان سبز معرفی می‌شود.

آشتیان شهرستان سبز استان مرکزی معرفی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان مرکزی، غلامرضا مشایخی اظهار داشت: انتخاب پیمانکار گازرسانی به روستاهای دستجرده، جعفرآباد، چشمه‌ الله‌وردی‌خان از توابع شهرستان آشتیان در استان مرکزی در کمیته مناقصات این شرکت انجام شد.
وی تصریح کرد: در این مناقصه 7 پیمانکار با ارائه قیمت پیشنهادی برای گازرسانی به این سه روستا به رقابت پرداختند که شرکت "ماهان صنعت صدرا" با مبلغ پیشنهادی یک میلیارد و280 میلیون ریال به‌عنوان برنده این مناقصه انتخاب شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی ادامه داد: بر همین اساس برای گازرسانی به روستاهای دستجرده، جعفر آباد و چشمه ‌الله‌وردی‌خان نیاز به اجرای 17هزارمتر شبکه گاز از نوع پلی‌اتیلن است عملیات اجرایی این مرحله از گازرسانی توسط شرکت "ماهان صنعت صدرا" انجام خواهد شد.
به گفته وی، هزینه تأمین کالا و گازرسانی به این روستاها بالغ بر10میلیارد و660 میلیون ریال خواهد شد و مدت اجرای پروژه مذکور 120 روز تقویمی درنظر گرفته شده است، بنابراین با اجرای این مرحله از گازرسانی ساکنین 330 خانواری این روستاها از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند و شهرستان آشتیان از لحاظ گازرسانی به عنوان نخستین شهرستان سبز در سطح استان مرکزی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی همچنین از آغاز عملیات گازرسانی به 4 روستا از توابع شهرستان محلات خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته اجرای پروژه خط تغذیه گاز روستاهای  کوه سفید، امیرآباد، سعادت آباد و بزیجان از محل منابع داخلی شرکت گاز استان مرکزی انجام خواهد شد که هزینه تامین کالا و اجرای این پروژه بالغ بر12 میلیارد و 155 میلیون ریال  برآورد شده است.
مشایخی در ادامه افزود: برای گازرسانی به این چهار روستا نیاز به اجرای 22 هزار و 100 متر خط تغذیه گاز از نوع فولادی به اقطار 4و6 اینچ است.
وی گفت: با اجرای این پروژه زمینه گازرسانی داخلی روستاهای کوه سفید، امیر آباد، سعادت آباد و بزیجان در آینده فراهم می‌شود که برای گازرسانی داخلی این چهار روستا نیز  نیاز به اجرای 28 هزار متر شبکه پلی اتیلن و دو عدد ایستگاه تقلیل فشار تی‌.بی.اس با ظرفیت‌های 2 هزار و 500 و 400 متر مکعبی و 320 مورد علمک گاز می‌باشد و پیش‌بینی هزینه گازرسانی داخلی روستاهای فوق 8 میلیارد570 میلیون ریال برآورد شده است.
به گفته وی  جمع کل پیش‌بینی هزینه گازرسانی با احتساب هزینه‌های خط تغذیه و گازرسانی داخلی این چهار روستا بالغ بر 21 میلیارد و 493 میلیون ریال خواهد شد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول