اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرعامل اقتصادی آستان قدس رضوی خبر داد:

استفاده بیش از 3 هزار کیلو طلا و نقره در ساخت ضریح حرم رضوی

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی گفت: در ساخت ضریح حرم مطهر رضوی بیش از 3هزار کیلو طلاو نقره استفاده شد.

استفاده بیش از 3 هزار کیلو طلا و نقره در ساخت ضریح حرم رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی عزیزیان صبح امروز در نشست مطبوعاتی که در سالن اجتماعات سازمان اقتصادی برگزار شد اظهار داشت: به مناسبت عید قربان در سال 1379از پنجمین ضریح حرم مطهر رضوی که با نقش و طرح استاد فرشچیان همراه شده بود رونمایی شد.
وی افزود: برای ساخت ضریح از چوب ،فلز، یاقوت و زمرد به همراه سه هزار و 547 کیلو طلا و نقره با گلبرگ‌های طلایی برای ماندگاری و طول عمر بیشتر آن استفاده شد.
عزیزیان ابراز داشت: ضریح نصب شده با همان ساختار گذشته خود بود،و هیچ تغییری برای اضافه کردن قسمت مختلف انجام نشد.
وی به ساخت ضریح چهارم در زمان حکومت پهلوی انجام شده بود اشاره کرد و گفت: طول عمر ضریح چهارم  38ساله و در زمان تعویض بسیار فرسوده شده بود.
مدیر عامل سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی گفت: ضریح حرم مطهر رضوی 37/3متر عرض و 78/4مترطول و 69/3ارتفاع و دارای 12تن وزن است.
وی گفت: برای ساخت ضریح مجدد در حرم مطهر رضوی نیاز به دستور رهبری بود که با درخواست تولیت این امر در مدت زمان کوتاهی انجام پذیرفت.
عزیزیان خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه حرم امام رضا(ع) در جهان شیعه مطرح است، برای ساخت ضریح آن از هنر تلفیق شده ایرانی و اسلامی همراه با ذوق و ارادت به امام هشتم استفاده شد.
مدیرعامل سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی افزود: بدنه ضریح جدید سه میلی مترضخامت دارد که در تمام قسمت‌های داخلی آن اسما الهی تزئین شده است.
وی گفت: برای طراحی و ساخت ضریح از هنرمندان بسیاری بروی کاغذ و ماکت طرح آماده شده پذیرفته شد ولی در آخر طرح استاد فرشچیان مورد قبول شد.
عزیزیان ابراز داشت: در یک مراسم خاص نیز با کمک مقام رهبری سنگ قبر امام رضا(ع) که به صورت پلاک سنگ بود برداشته و سنگ جدید جایگزین آن شد. 
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول