اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تبلیغات آستان‌قدس خبر داد:

برگزاری 60 عنوان برنامه ویژه دهه‌ ولایت در حرم رضوی

خبرگزاری فارس: معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان‌قدس رضوی از برگزاری حدود 60 عنوان برنامه‌ در هفت محور همزمان با ایام دهه‌ ولایت در حرم مطهر رضوی خبر‌ داد.

برگزاری 60 عنوان برنامه ویژه دهه‌ ولایت در حرم رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان‌قدس رضوی، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی در زمینه ویژه برنامه‌های دهه ولایت اظهار داشت: این برنامه‌ها در هفت محور «مراسم و جشن‌ها»، «همایش و نشست‌ها»، «برنامه‌های آموزشی»، «مسابقات فرهنگی»، «جشنواره و محافل قرآنی»، «ارائه خدمات»  و «برنامه‌های رسانه‌ای» در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: سلسله جشن‌های شکوه ولایت هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء با اجرای برنامه‌های متنوع قرائت زیارت امین‌الله، قرائت خطبه غدیر، مدیحه‌سرایی و سخنرانی و بیان معارف در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه خطبه غدیر خم به همراه ترجمه در شب و عصر روز عید غدیر در حرم مطهر رضوی قرائت می‌شود، گفت: سلسله جلسات شرح و تفسیر خطبه غدیر و جریان‌شناسی واقعه تاریخی غدیر نیز هر روز در دهه ولایت در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
دبیر شورای عالی فرهنگی آستان‌قدس رضوی همچنین از برگزاری مراسم تکریم سادات صبح روز عید غدیر در رواق امام خمینی(ره) با اهدای هدایای فرهنگی خبر داد.
حسینی با اشاره به اینکه آستان‌قدس رضوی به محتوا بخشیدن مراسم و مناسبت‌ها تاکید ویژه‌ای دارد، گفت: جلسه ویژه مسئولان هیئت‌های مذهبی با موضوع نقش محوری هیئت‌ها در جشن‌ها، برنامه‌ریزی و هماهنگی برنامه‌های دهه اول محرم برگزار می‌شود.
حسینی افزود: سلسله جلسات مشاوره گروهی با موضوع رنگ ولایت در زندگی با حضور حجت‌الاسلام ‌و‌المسلمین مهدی هادی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: نشست‌های تخصصی ویژه طلاب، فرهیختگان و اندیشمندان عرب، اردو و آذری‌زبان با موضوع ولایت در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان‌قدس رضوی افزود: ویژه برنامه‌های جشن‌های دهه کرامت برای زائران اردو، آذری و عرب زبان هر روز در دهه ولایت در رواق دارالرحمه، مقبره شیخ حرعاملی و رواق غدیر برگزار می‌شود.
حسینی با بیان ویژه برنامه‌های اتاق‌های گفتگوی اینترنتی حرم مطهر رضوی اظهار داشت: اتاق‌های گفتگوی عربی، فارسی و انگلیسی نیز در ایام دهه ولایت ویژه برنامه‌های متنوعی با محوریت ولایت و اعیاد قربان و غدیر برگزار می‌کنند.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان‌قدس رضوی از برگزاری 24 محفل انس با قرآن، کرسی ملی تلاوت، ختم قرآن و ادعیه و صلوات و جنگ قرآنی در حرم رضوی خبر داد و افزود: در دهه ولایت هر روز بعد از نماز صبح ترتیل کلام الله مجید و هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء محافل انس با قرآن و کرسی ملی تلاوت با حضور قاریان برجسته برگزار می‌شود.
حسینی عنوان کرد: در این ایام با حضور اساتید بین‌المللی هر روز آیات مرتبط با ولایت در دارالقرآن کریم حرم مطهر رضوی تلاوت می‌شود.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول