اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس کتابخانه‌های عمومی اردستان تاکید کرد:

بدهکاری 600 میلیون ریالی شهرداری‌های اردستان به کتابخانه‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس کتابخانه‌های عمومی اردستان گفت: شهرداری‌های اردستان، زواره و مهاباد 600 میلیون ریال به کتابخانه‌ها بدهکار هستند.

بدهکاری 600 میلیون ریالی شهرداری‌های اردستان به کتابخانه‌ها
حسن فرهادیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردستان با بیان اینکه بودجه جاری کتابخانه‌ها از محل نیم درصد درآمد شهرداری‌ها تامین می‌شود، اظهار داشت: شهرداری‌های اردستان، زواره و مهاباد از محل درآمد نیم درصد در مجموع 600 میلیون ریال به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان بدهکار هستند.
وی مشکل عمده کتابخانه‌های عمومی شهرستان کمبود منابع مالی و اعتبارات اعلام کرد و گفت: کمبود کتاب‌های مرجع و مخزن کتاب از دیگر مشکلات نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان است.
این مسئول تصریح کرد: برای خرید تجهیزات و امکانات بیش از ۲ میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است.
وی تعداد کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردستان را شش باب عنوان کرد و افزود: از این تعداد دو کتابخانه در شهر اردستان یک کتابخانه در شهر مهاباد، یک کتابخانه در شهر زواره و دو کتابخانه هم در روستاهای نهوج و تلک آباد قرار دارد.
فرهادیان با بیان اینکه تمام کتابخانه‌های عمومی شهرستان مجهز به سیستم رایانه‌ای و نرم‌افزار مدیریت کتابداری شده‌اند، تصریح کرد: بودجه سال جاری تامین تجهیزات کتابخانه‌های شهرستان 300 میلیون ریال است که نسبت به سال گذشته شش برابر افزایش پیدا کرده است.
این مسئول گفت: اعتبار مورد نیاز برای تجهیز تمام کتابخانه‌های عمومی شهرستان، افزایش فضای کتابخانه‌ها، محوطه سازی و زیباسازی کتابخانه‌ها در حدود ۲ میلیارد و 500 میلیون ریال است.
رئیس کتابخانه‌های عمومی اردستان تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردستان را 2 هزار و 400 نفر اعلام کرد و گفت: تعداد کل کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردستان 64هزار نسخه در قالب 52 هزار عنوان است.
وی به تشکیل کانون قرآن و نهج البلاغه با 25 عضو در این اداره اشاره کرد و بیان داشت: کمیته نهضت مطالعه مفید با هدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در شهرستان تشکیل شده است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول