اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر کل ثبت‌ احوال آذربایجان غربی:

مدارک هوشمند گامی به سوی دولت الکترونیک است

خبرگزاری فارس: مدیر کل ثبت احوال آذربایجان غربی گفت: استفاده کردن از مدارک هوشمند یکی از مهمترین مقدمات ایجاد دولت الکترونیک محسوب می‌شود.

مدارک هوشمند گامی به سوی دولت الکترونیک است
محمد جوان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: امروزه مولفه‌های بسیار زیاد و متنوعی برای برقراری دولت الکترونیک مطرح شده است که به نظر می‌رسد یکی از مهمترین فاکتورها برای محقق کردن این موضوع صدور و استفاده کردن از اسناد هوشمند است.
وی افزود: با بهره بردن از اسناد هوشمند به ویژه شناسنامه و کارت ملی امکان ورود همراه با امنیت و قابل اطمینان به فضای دیجیتالی فراهم می‌شود به طوری‌که امنیت در نگهداری و دسترسی به اطلاعات توجه بسیاری از افراد را به این قبیل اسناد جلب کرده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: با استفاده از اسناد هوشمند صاحبان آنها می‌توانند به اطلاعات و خدمات مختلفی از بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی بدون توجه به زمان و مکان دسترسی پیدا کنند ولی به شرط اینکه شبکه جهانی اینترنت در اختیار آنها قرار بگیرد.
وی در ادامه گفت: صاحبان اسناد هوشمند می‌توانند به صورت 24 ساعته در تمام ایام هفته خدمات را از مراکز ذی‌ربط دریافت کنند و فراهم شدن این امکان مزایای زیادی به دنبال دارد که یکی از مهمترین آنها صرفه‌جویی در وقت و هزینه برای شهروندان است.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به یکی از مهمترین امکانات تعبیه شده در کارت ملی اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین امکانات کارت‌های ملی مذکور استفاده از ویژگی‌های بیومتریکی صاحب کارت است به طوری‌که برای بالا بردن ضریب امنیت عکس و اثر انگشت فرد به صورت الکترونیکی در روی کارت ذخیره می‌شود.
وی ادامه داد: با درج کردن ویژگی‌های بیومتریکی بر روی کارت امنیت استفاده از آن تا اندازه قابل توجهی ارتقا پیدا می‌کند به طوری‌که این امکان برای دیگران و افرادی غیر از صاحب کارت از بین می‌رود با وارد کردن یک رمز عبور ساده از یک کارت استفاده یا سوءاستفاده کنند.
مدیر کل ثبت‌ احوال آذربایجان غربی اظهار داشت: برای استفاده کردن از کارت به طور قطع باید صاحب آن حضور یابد تا اثر انگشت وی به شکل دیجیتالی با اثر انگشت ذخیره شده در کارت مقایسه و تطبیق داده شود تا در صورت مجاز بودن شخص اجازه استفاده از امکانات به فرد داده شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول