اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان غربی‌:

اسناد هوشمند زیرساخت دولت الکترونیک است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت‌ احوال آذربایجان غربی گفت: اسناد هوشمند یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها و مقدمات لازم برای توسعه دولت الکترونیک محسوب می‌شود.

اسناد هوشمند زیرساخت دولت الکترونیک است
محمد جوان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ‌ارومیه اظهار کرد: امروزه یکی از مهم‌ترین موضوع‌های مورد توجه دولت‌ها مدارک هوشمند به ویژه کارت ملی هوشمند است چرا که با استفاده از آن شرایط برای ورود امن و قابل اطمینان به فضای دیجیتالی فراهم می‌شود.
وی افزود: با استفاده از کارت ملی هوشمند اقشار مختلف مردم اطلاعات و خدمات متعددی از بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی دریافت می‌کنند و امکان دسترسی به اطلاعات به شرط برقراری اینترنت در هر زمان و مکانی وجود دارد.
این مسئول خاطرنشان کرد: با استفاده از اسناد و مدارک هوشمند اطلاعات به راحتی، با سرعت و کیفیت بهتری دریافت می‌شود به طوری که صاحبان مدارک فوق امکان آن را خواهند داشت به طور 24 ساعته در همه روزهای هفته خدمات مورد نیاز خود را از مراکز ذی‌ربط دریافت کنند.
جوان یکی از ویژگی‌های کارت ملی هوشمند را امضای دیجیتال عنوان کرد و گفت: امضای دیجیتال در ارتباط با نوع کارایی مشابه امضای سنتی است اما در فضای دیجیتال و اسناد کاغذی گیرنده یک نامه و سند با ملاحظه این امضا اطمینان حاصل می‌کند که نامه و سند جعلی نیست بلکه اعتبار لازم را دارد.
وی عنوان کرد: کارت ملی هوشمند برای فرستنده و گیرنده‌های نامه این بستر را فراهم می‌کند اسناد را امضا کرده و صحت آن را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهند‌ ولی برای اینکه صاحبان کارت ملی هوشمند از کارایی‌‌های مختلف آن آگاه شوند باید به طور گسترده اطلاع‌رسانی در راستای آموزش دیدن استفاده‌کننده‌ها صورت گیرد.
وی در ادامه گفت: به کار گرفتن این سبک و این ابزارهای الکترونیکی منجر به صرفه‌جویی در منابع انرژی، وقت و هزینه می‌شود همچنین شهروندان به سهولت بدون معطلی اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند بر این اساس با توجه به اینکه اسناد هوشمند مزیت‌های بسیاری دارند باید برای توسعه استفاده از آنها در جامعه زمینه‌سازی شود.
این مسئول اضافه کرد: برای استقرار دولت الکترونیک در هر دستگاهی از جمله ثبت احوال باید در راستای فراهم کردن زیرساخت‌ها اقدام شود که این زیرساخت‌ها موارد قانونی، فرهنگ‌سازی برای استفاده حداکثری، ‌توسعه لوازم فنی ارتباطی، گسترش تجهیزات مورد نیاز برای استفاده وسیع و فراگیر، ایجاد همکاری بین سازمان‌های ذی‌نفع، توسعه الزامات فناوری اطلاعات، تامین نیروی انسانی متخصص مهم‌ترین موارد را شامل می‌شود.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول