اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد؛

قانون عضویت ایران در مجموعه مدارک تحقیقات حمل و نقل بین‌المللی

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور قانون عضویت ایران در مجموعه مدارک تحقیقات حمل و نقل بین‌المللی را برای اجرا ابلاغ کرد.

قانون عضویت ایران در مجموعه مدارک تحقیقات حمل و نقل بین‌المللی
به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، قانون مجموعه مدارک تحقیقات حمل و نقل بین‌المللی که در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تأیید شورای نگهبان رسیده است، از سوی رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

بر اساس این قانون، به دولت اجازه داده می شود در «مجموعه مدارک تحقیقات حمل و نقل بین المللی» عضویت یابد و نسبت به پرداخت حق عضویت مربوط اقدام کند.

بر اساس این قانون، تعیین و تغییر دستگاه اجرایی طرف عضویت بر عهده دولت است.

بر اساس اساسنامه مجموعه مدارک تحقیقات حمل و نقل بین المللی یک پایگاه داده های فهرست مراجع تحقیقات حمل و نقل است که شامل بیش از سیصد هزار مرجع کتابخانه ای در زمینه تحقیقات حمل و نقل در کشورهای عضو و غیر عضو سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه است.

بر این اساس، سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه، مالک پایگاه داده های مجموعه مدارک تحقیقات حمل و نقل بین‌المللی است که در چارچوب برنامه تحقیقات جاده ای سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه با همکاری اعضاء آن تشکیل شده است.

همچنین منافع عمده ای که به موسسه تحقیقات حمل و نقل با عضویت در این پایگاه داده ها تعلق می گیرد شامل امکان انتشار گسترده اطلاعات سازمان خود در سراسر جهان، دسترسی به اطلاعات منتشر شده کشورهای عضو و شبکه سازی منافع با سازمانهای عضو پایگاه داده های مجموعه مدارک در سراسر جهان می شود.

براین اساس، عضویت در پایگاه داده‌های مجموعه مدارک تحقیقات حمل و نقل بین المللی برای تمامی کشورهای عضو و غیر عضو سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه، ‌آزاد است.

بر اساس این قانون، عضو پایگاه داده های مجموعه مدارک تحقیقات بین المللی، موسسه یا سازمان ملی است که از طرف کشور متبوع خود معرفی شده است و یک کشور می تواند چند عضو را معرفی کند.
بر این اساس ، پایگاه داده های مجموعه مدارک تحقیقات حمل و نقل بین‌المللی منعکس کننده تحقیقات حمل و نقلی بیست و سه کشور است.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول