اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

استاندار فارس:

عرصه نمایندگی مجلس مسابقه قدرت نیست

خبرگزاری فارس: استاندار فارس گفت: ورود به عرصه نمایندگی، ورود به عرصه خدمت است و نباید به مسابقه‌ای‌ برای کسب قدرت تبدیل شود.

عرصه نمایندگی مجلس مسابقه قدرت نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق عابدین بعد از ظهر امروز در همایش سراسری آموزشی و توجیهی مجریان و دست‌اندرکاران نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان‌های فارس و بوشهر، اظهار داشت: اکنون پس از گذشت نزدیک به 110 روز از فعالیت تیم جدید مدیریتی فارس، ثبات مدیریتی بسیار مناسبی در این استان ایجاد شده و با از بین رفتن فضای ملتهب گذشته، فضای خوبی برای خدمت‌گزاری  و کار فراهم شده است.
وی با اشاره به برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و تاکیدات رهبر کبیر انقلاب در این مورد بیان داشت: حضرت امام خمینی (ره) مجلس را در راس امور دانسته‌اند و به لحاظ همین جایگاه مهم، در گذشته برخی افراد سعی داشتند تا از این جایگاه سرنوشت‌ساز برای رسیدن به اهداف مختلف خود سو استفاده کنند، که در این زمینه هوشیاری همگان مانع از تحقق این اهداف شد و هم‌اکنون نیز برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در بحث انتخابات؛ به فضایی آرام، سالم و مطمئنی نیازمندیم که موجب افزایش مشارکت مردمی شود.
نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر ایجاد بصیرت و روشنگری در شناختن نقش نمایندگان مجلس شورای اسلامی در میان اذهان عمومی خاطرنشان کرد: مسئولان و دست‌اندرکاران امر انتخابات موظف به روشنگری و بصیرت‌بخشی همگانی برای انتخاب افراد اصلح و انقلابی هستند و با توجه به اهمیت این بحث، شرکت در انتخابات یک وظیفه دینی و اجتماعی محسوب می‌شود.
صادق عابدین امانت‌داری و انجام وظیفه را از دیگر نکات مهم برای فعالیت دست‌اندرکاران انتخابات دانست و تصریح کرد: امانت‌داری و صیانت از رای مردم، وظیفه‌ای سنگین در این ایام محسوب می‌شود و فعالیت‌های مسئولان این بخش باید بر صحت و سلامت انتخابات و از دور شدن از ایجاد شائبه بیافزاید، چراکه ایجاد شائبه نزدیکی یک مسئول به نامزدهای انتخاباتی، خیانت و یک تخلف است.
استاندار فارس جلوگیری از ریخت و پاش‌های اقتصادی را از جمله ضروریات دست‌اندرکاران انتخابات دانست و افزود: ورود به عرصه نمایندگی، ورود به عرصه خدمت است و مسابقه‌ برای کسب قدرت نیست.
نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: از تمام ظرفیت‌های استانی برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور بهره‌گیری می‌کنیم، تا استان فارس همچنان در زمره برترین‌های کشور قرار داشته باشد.
در ادامه کمال فیروزآبادی رئیس ستاد انتخابات استان فارس ابراز داشت: چنانچه سن حضور در انتخابات 18 سال باشد واجدان شرایط حضور در استان فارس 3 میلیون و 125 هزار نفر و چنانچه سن حضور در انتخابات بالای 15 سال باشد جمعیت دارای شرایط این استان 3 میلیون و 400 هزار نفر می‌شود.
وی ادامه داد: درصد مشارکت واجدان شرایط استان فارس در هشتمین دوره انتخابات 64،26 درصد بوده است.
رئیس ستاد انتخابات استان فارس با بیان اینکه پیش‌بینی‌های لازم برای ایجاد شعب اخذ رای در این استان انجام شده است، تصریح کرد: پیش‌بینی اولیه ما بر این است که 2 هزار و 791 شعبه اخذ رای در فارس راه‌اندازی شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت فرمانداری‌ها و بخشداری‌های این استان بیان کرد: در مدت گذشته از حضور تیم مدیریتی جدید در استان فارس هشت فرماندار مشخص و سه فرماندار دیگر در حال تعیین تکلیف، 14 معاون فرماندار منصوب، 22 بخشدار منصوب و 23 بخشدار دیگر در مراحل صدور حکم قرار دارند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول