اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دو سال آینده صورت می‌گیرد؛

کشت ملکه گیاهان دارویی در 20 هکتار از اراضی اندیمشک

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک از کشت گیاه آلوئه‌ورا در بیش از 20 هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک خبر داد.

کشت ملکه گیاهان دارویی در 20 هکتار از اراضی اندیمشک
سید هدایت موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اندیمشک اظهار داشت: در سال جاری برای آزمایش کشت یک هکتار از اراضی شهرستان به آلوئه‌ورا اختصاص یافته است.
وی با اشاره به توسعه کشت این گیاه در شهرستان اندیمشک افزود: پیش‌بینی می‌شود در دو سال آینده حداقل 20 هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کشت این محصول اختصاص یابد.
این مقام مسئول با اشاره اینکه این گیاه دارویی بسیار حساس است، افزود: این گیاه دارویی بسیار نیازمند مراقبت است و به این دلیل کشت آن بسیار سخت خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: گیاه آلوئه‌ورا یکی از معروف‌ترین گیاهان دارویی است که تاکنون توسط شرکت اکسیر در این مقدار زمین کشاورزی اندیمشک کاشته شده و تا پایان سال نیز یک هکتار دیگر کشت خواهد شد.
موسوی با اشاره به فواید این گیاه که لقب ملکه گیاهان دارویی را به خود اختصاص داده است، گفت: این گیاه برطرف کردن سوء هاضمه ، تقویت کننده بدن، اثر ضد انگل و تصفیه کننده خون می‌باشد و برای بیماری صرع نیز مفید است.
 مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک با اشاره به مواد معدنی موجود در این گیاه گفت: موادی از قبیل سدیم، کلسیم، منیزیم، منگنز، روی، مس،کروم،ید،فسفر آهن و آنزیم‌های آمیلاز و لیپاز در این گیاه به وفور یافت می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که کاشت این محصول در این شهرستان به نتیجه برسد نیازمند تلاش برای رونق بخشیدن به این دارو هستیم.
 شهرستان اندیمشک با 190 هزار نفر جمعیت در شمال خوزستان واقع و بیش از 45 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول