اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مسئول کانون‌های مساجد خراسان رضوی خبر داد:

فعالیت بیش از 1000کانون فرهنگی و هنری در مساجد خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان رضوی گفت: در حال حاضر یک هزار و 170 باب کانون فرهنگی و هنری در مساجد خراسان رضوی با مجوز رسمی ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور فعالیت می‌کنند.

فعالیت بیش از 1000کانون فرهنگی و هنری در مساجد خراسان رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد حسین عبداللهی مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان رضوی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مرحله نخست اجرای این طرح 71 نفر از مدیر مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری و 60 نفر از کتابداران کتابخانه‌های مساجد خراسان رضوی از تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند.
وی افزود: این طرح در پی‌توافق ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران در حال اجراست.
عبداللهی اظهار داشت: در مرحله اول اجرای این طرح، 2 هزار نفر از مدیران کانون‌ها و کتابداران کتابخانه‌های مساجد سراسر کشور از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند می‌شوند که بیمه مذکور از نوع بیمه مشاغل آزاد و دارای مزایایی خدمات درمانی، بازنشستگی و از کارافتادگی است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان رضوی بیان داشت: میزان حق بیمه مشاغل آزاد 18 درصد حقوق پایه سالیانه اعلام شده از سوی وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی است که 10درصد آن از سوی صندوق حمایت و هشت درصد نیز توسط بیمه‌گذار پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به شرایط افراد مشمول بیمه در این طرح گفت: عدم استفاده از مزایایی بیمه سایر ارگان‌ها و موسسات، دارا بودن سابقه دو سال فعالیت مستمر در کانون‌های مساجد، فعالیت مستمر کتابداران در کانون‌های مساجد رعایت حداکثر سن برای برادران 50 سال و خواهران 45 سال، تایید امام جماعت و مسئول دبیرخانه، همکاری مداوم با کانون از جمله شرایط افراد معرفی شده به عنوان فعال فرهنگی مساجد است.
وی همچنین به اولویت‌های در نظر گرفته شده در این طرح اشاره کرد و افزود: مدیران کانون‌های تخصصی، کتابداران دانش‌آموخته کتابداری، داشتن گواهی شرکت در جشنواره‌ها و دوره‌های آموزشی ستاد عالی، حفاظ قرآن کریم، دارا بودن تحصیلات عالیه کارشناسی و بالاتر، مناطق محروم، افراد متاهل و دارای فرزند و دارا بودن اثر تالیفی و هنری از جمله اولویت‌هایی است که در انتخاب به عنوان فعال فرهنگی مورد توجه قرار می‌گیرد. 
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان رضوی تاکید کرد: در حال حاضر یک هزار و 170 باب کانون فرهنگی و هنری در مساجد خراسان رضوی با مجوز رسمی ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور فعالیت می‌کنند.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول