اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

کارگردان "نوازنده‌ای که ماه را می‌نواخت":

کودکان نیازمند مفاهیم عمیق زندگی هستند

خبرگزاری فارس: کارگردان "نوازنده‌ای که ماه را می‌نواخت" گفت: دنیای امروز و عصر ارتباطات اقتضا می‌کند تا با استفاده از ظرفیت تئاتر کودکان با مفاهیم عمیق زندگی بیشتر آشنا شوند.

کودکان نیازمند مفاهیم عمیق زندگی هستند
حسین چراغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با تأکید بر اینکه نباید به دنیای کودکان به صورت تک‌بعدی نگاه شود، اظهار کرد: توجه به جنبه‌های آموزشی، دینی و تربیتی کودکان باید به صورت سلسله‌وار در تئاتر و سایر هنرهای نمایشی صورت بگیرد و از نگاه تک بعدی و مرزبندی برای کودکان خودداری کرد چراکه با این نگاه تئاتر کودک و نوجوان ضربه می‌خورد.
وی با بیان اینکه آموزش تربیتی، دینی و اخلاق‌مدار از ویژگی‌های تئاتر سالم است، افزود: با نگاه هنرمندانه می‌توان اطلاعات و مفاهیم ارزشی را در قالب تئاتر و هنر به کودک منتقل کرد.
کارگردان "نوازنده‌ای که ماه را می‌نواخت" خاطرنشان کرد: با توجه به عصر ارتباطات و دنیای رسانه کودکان امروز نیازمند درک مفاهیمی عمیق‌تر از زندگی هستند و باید همین کار را با بهره‌گیری از ظرفیت تئاتر انجام داد.
وی ضمن تأکید بر دوره‌ای برگزار شدن جشنواره تصریح کرد: تئاتر جریان زنده و پویایی است که هر ساله با اجرای دوره‌ای خود موجب ارتقای کیفی برنامه‌ها، تبادل اطلاعات، آشنایی با پیرامون خارجی تئاتر ایرانی و مبادله فرهنگی می‌شود.
چراغی گفت: تئاترهای خارجی به دلیل استفاده درست از مفاهیم بصری در عین سادگی ایجاد جذابیت می‌کنند و سخت نمی‌گیرند و ما نیز باید در استفاده از فضاهای رنگی و شاد همه سلایق را در نظیر بگیریم.
وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم سطح فرهنگی خود را به روز کنیم و مطابق با استانداردهای جهانی دست به تولید آثار مختلف بزنیم باید سطح سواد و آگاهی خود را در این حوزه بالا ببریم.
کارگردان "نوازنده‌ای که ماه را می‌نواخت" با اشاره به منفک شدن حوزه کودک با نوجوان افزود: در اثنای جشنواره زمانی که نمایش مربوط به نوجوان ارائه می‌شود دچار عکس‌العمل مخاطبان خواهیم شد و همگی انتظار پخش نمایش با محتوای کودک را دارند.
وی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: نوجوانان نیازمند تئاتر و نمایش هستند و باید مفاهیم والای عشق را در آثار هنری درک کنند.
چراغی در پایان ضمن ابراز خرسندی از میزبانی همدان در برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر بیان کرد: ارتقای سالن‌های نمایش به لحاظ کمی و کیفی و همچنین تقویت نور و سیستم صوتی از فواید برگزاری جشنواره تئاتر به صورت دوره‌ای و بین‌المللی است که همدان توانسته است در سال‌های اخیر خود را از این حیث تقویت کند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول