اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون وزیر علوم خبر داد:

تحصیل 4000 دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های ایران

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تحصیل 4 هزار نفر دانشجوی خارجی در ایران خبر داد و گفت: تا پایان برنامه پنجم تعداد این دانشجویان باید به 25 هزار نفر برسد.

تحصیل 4000 دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های ایران
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسین نادری‌منش پیش از ظهر امروز در چهل و دومین گردهمایی معاونان آموزشی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در محل دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: 14 درصد از دانشجویان کشور در دانشگاه‌های تابع وزارت علوم و سه درصد نیز در دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت به صورت رایگان مشغول تحصیل هستند.
وی عنوان: 83 درصد از دانشجویان کشور در دانشگاه‌هایی مانند پیام‌نور و مؤسسات غیردولتی و غیرانتفاعی با پرداخت شهریه تحصیل می‌کنند.
نادری‌منش با اشاره به رویکردهای آموزش عالی در برنامه پنجم توسعه تصریح کرد: ایجاد ظرفیت مازاد با اخذ شهریه از دانشجویان در دانشگاه‌های داخل از جمله این رویکرد است.
وی ایجاد ظرفیت مازاد و اخذ شهریه از دانشجویان را در جلوگیری از خروج بی‌رویه دانشجویان به خارج از کشور مهم برشمرد.
نادری‌منش کیفیت آموزشی در دانشگاه‌های کشورهای همسایه کشور را بسیار پایین‌تر از دانشگاه‌های داخل خواند و تصریح کرد: حتی کیفیت این مراکز به 80 دانشگاه اول کشور نمی‌رسد.
وی با اشاره به اینکه برای بورسیه دانشجوی ایرانی در مقطع دکترا برای تحصیل در کشور مالزی حدود 250 میلیون تومان هزینه می‌شود، بیان کرد: همچنین بورسیه دانشجویان در کشورهای غربی 350 میلیون تومان و هزینه یک دانشجوی دکترا در استرالیا 550 میلیون تومان است.
نادری‌منش خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از خروج دانشجویان از کشور و صرف هزینه‌های زیاد که در بعضی موارد به مشکلات فرهنگی منجر می‌شود، باید دوره‌های تحصیلات تکمیلی در داخل کشور توسعه یابد.
وی با تأکید بر اینکه تربیت نیروی متخصص برای جهان اسلام یکی از رویکردهای آموزش عالی در برنامه پنجم توسعه است، گفت: 4 هزار نفر دانشجوی خارجی در ایران تحصیل می‌کنند که تا پایان برنامه پنجم این تعداد باید به 25 هزار نفر برسد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول