اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین:

کرسی‌های آزاداندیشی شبهه‌های دانشجویان را برطرف می‌کند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی سبب برطرف شدن شبهه‌های دانشجویان می‌شود.

کرسی‌های آزاداندیشی شبهه‌های دانشجویان را برطرف می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد قزوین، سالار آبنوش در نشست هم‌اندیشی استادان بسیجی دانشگاه آزاد قزوین بیان کرد: لزوم استمرار نشست‌های هم‌اندیشی استادان دانشگاهی امری ضروری است.
وی ادامه داد: وجود دانشگاه فرصت خوبی برای جهت‌دهی مناسب جوانان است ولی اگر این فرصت مدیریت نشود به تهدید تبدیل می‌شود.
فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین اضافه کرد: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، بارها از سوی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گوشزد شده است چراکه در حال حاضر دشمن مشغول شبه‌افکنی است و این دشمن قوی با استفاده از بهترین و جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا، در تلاش برای به انحراف کشاندن افکار و ذهن جوانان است.
وی افزود: کار دشمن، دشمنی کردن است و هیچ انتظار دیگری نیز از او نمی‌توان داشت و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، سبب برطرف شدن شبه‌های جوانان و پاسخگویی به پرسش‌های آنها و در نتیجه جهت‌دهی مناسب خواهد شد بنابراین استادان در برگزاری چنین جلساتی نباید تعلل کنند.
آبنوش اظهار کرد: با تربیت استادان خوب، برطرف کردن اشکالات خود، صداقت در گفتار و عمل، بیان واقعیت‌های جامعه و نظام باید فضا را برای پرسشگری دانشجویان در دانشگاه فراهم کرد و در این راه با افزایش قدرت تحمل نقد می‌توان نقش خود را به خوبی ایفا کرد.
وی تصریح کرد: نسل امروز، نسلی اندیشمند و پرسشگر است و باید با پاسخگویی درست به جوانان، آنها را قانع کرد در وقایع دو سال گذشته عمده دانشجویان در خصوص انتخابات سؤال داشتند و تنها عده کمی معاند نظام بودند.
در ادامه رئیس دانشگاه آزاد گفت: برگزاری نشست‌های منظم هم‌اندیشی استادان، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، تعیین خط مشی‌های فراگیر نظام و پیگیری و پیاده‌سازی آنها از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری در دانشگاه‌هاست و مدیران و مسئولان دانشگاه آزاد قزوین به صورت جدی در این راستا حرکت می‌کنند.
مرتضی موسی‌خانی اعلام کرد: دانشجویان به طور فطری پاک هستند و اگر استادان نقش‌های خود را به خوبی ایفا کنند دانشجویان جهت‌گیری‌های درستی اتخاذ می‌کنند.
 
* فضای دانشگاه آزاد قزوین فضایی بسیجی است
در ادامه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد استان قزوین گفت: در راستای فرامین مقام معظم رهبری فعالیت‌های خوبی در این دانشگاه صورت گرفته ولی هنوز با فضای مطلوب فاصله داریم.
حجت‌الاسلام حیدری ادامه داد: برگزاری چنین نشست‌هایی گام مهمی برای ارائه راهکارهای فرهنگی در دانشگاه‌هاست بنابراین اگر در چنین جلساتی دیدگاه‌های متفاوت و مختلف ارائه و بررسی شود، می‌توان راهکارهای مناسبی برای جهت‌دهی درست به دانشجویان ارائه کرد.
در ادامه قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد قزوین اظهار کرد: اجرایی کردن رهنمودهای امام (ره) و مقام معظم رهبری از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دغدغه‌های مسئولان این دانشگاه است.
عطایی خاطرنشان کرد: باید در چنین نشست‌هایی نقاط کوری که تاکنون دیده نشده را شناسایی کرد و نسبت به برطرف کردن آن گام برداشت.
در پایان مسئول بسیج استادان دانشگاه آزاد قزوین بیان کرد: فضای این دانشگاه فضایی بسیجی است.
امیرنژاد عنوان کرد: با تشکر از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برای پیگیری اجرایی شدن رهنمودهای مقام معظم رهبری باید بدانیم که لازم است با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری همچون اتحاد و کنار گذاشتن اختلاف‌ها برای مبارزه با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم حرکت کرد.
وی یادآور شد: دانش و علم مهم‌ترین ابزار در دوران امروز است و استادان باید با به‌کارگیری اخلاق در کنار علم‌آموزی تأثیرگذاری دانش را بر ذهن‌های دانشجویان نهادینه کنند.
در ادامه اساتید بسیجی دانشگاه آزاد قزوین در خصوص راهکارهای مناسب برای اجرایی کردن دغدغه‌های مقام معظم رهبری بحث و تبادل نظر کردند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول