اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

کارگردان نمایش "الدوز و کلاغ‌ها":

نمایشنامه‌خوانی یک جریان زنده و پویاست

خبرگزاری فارس: کارگردان نمایش "الدوز و کلاغ‌ها" گفت: نمایشنامه‌خوانی یک جریان تئاتری است که می‌تواند عامل پویایی و خلاقیت کودکان شود.

نمایشنامه‌خوانی یک جریان زنده و پویاست
اکرم ابوالمعالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در طول 20 سال فعالیت تئاتر رابطه کودک و بزرگسال را همیشه منقطع می‌دیدم و به همین منظور تمرکز بر روی نوجوانان و بزرگسالان را با نمایشنامه‌خوانی مدنظر قرار دادم.
وی افزود: در طول چند سال اخیر بازخوانی، ترجمه و تألیف متون به شکل مناسبی صورت گرفته است که برای معرفی این آثار پروسه نمایشنامه‌خوانی با عناوین مختلف در حال انجام است.
کارگردان نمایش "الدوز و کلاغ‌ها" با بیان اینکه هر ساله بالغ بر 30 کار ترجمه و تألیف می‌شود، گفت: بسیاری از هنرمندان تئاتری ما با این متون آشنا نیستند و ضرورت خوانش این آثار در کشور احساس می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: پروژه نمایشنامه‌خوانی "الدوز و کلاغ‌ها" یک کار تحقیقاتی به شمار می‌آید که به همین منظور 90 اثر مورد خوانش قرار گرفت تا نسل جوان و نوجوان با مقوله ادبیات نمایشی بیشتر آشنا شوند.
ابوالمعالی با تأکید بر اینکه بازسازی اجرا در ذهن یکی از مهم‌ترین اهداف این نمایش محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: نور، افکت، موسیقی و دکور از عوامل مؤثر در انتقال فضا سازی شخصیتی محسوب می‌شود که باید برای تحقق این مهم دور خوانی، تحلیل و تعریف نقش صورت بگیرد.
وی اضافه کرد: این نوع از نمایش حدوداً یک سال است که در اصفهان آغاز شده و پیشکسوتان تئاتر نیز حمایت خود را به شکل مطلوبی از این هنر انجام داده‌اند.
کارگردان نمایش "الدوز و کلاغ‌ها" در پایان سخنان خود با بیان اینکه نمایشنامه‌خوانی یک جریان تئاتری است، خاطرنشان کرد: اگر این کار به صورت مداوم توسط مسئولان و سایر گروه‌ها پیگیری شود قطعا شاهد بلوغ بیشتر کودکان با استفاده از ظرفیت نمایشنامه‌خوانی و تئاتر خواهیم بود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول