اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول طرح شبکه آبیاری اراضی پایاب سد سورال اعلام کرد:

توسعه 1200 هکتار اراضی محدوده شبکه آبیاری سورال

خبرگزاری فارس: مسئول و کارشناس اجرایی طرح شبکه آبیاری اراضی پایاب سد سورال گفت: توسعه و بهبود یک‌هزار و 200 هکتار از اراضی محدوده شبکه آبیاری سورال از هدف صلی این طرح است.

توسعه 1200 هکتار اراضی محدوده شبکه آبیاری سورال
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جبار ارجمندفر ظهر امروز در بازدید خبرنگاران از پروژه سد سورال، اظهار داشت: اراضی زیرپوشش آبیاری سد سورال در حدود یک‌هزار و 200 هکتار است که با آبیاری تحت فشار طراحی شده و فاصله کمی با محل سد دارد.
وی افزود: این اراضی در طرفین سورال و در حوالی روستای سورال و سیس واقع هستند و خط انتقال آب از محل سد تا ابتدای اراضی حدود 2.1 کیلومتر است.
به گفته مسئول و کارشناس اجرایی طرح شبکه آبیاری اراضی پایاب سد سورال احداث سد مخزنی سورال به حجم 11 میلیون مترمکعب با تراز 2 هزار و 29 متر و ارتفاع 41 متر از بستر رودخانه، انتقال آب از سد به شبک آبیاری با خط لوله اصلی به طول 2.1 کیلومتر و ایجاد شبکه آبیاری زهکشی در یک‌هزار و 200 هکتار خالص اراضی دشت سورال سیمای طرح را تشکیل می‌دهد.
ارجمندفر میانگین استحصال سالانه از سد را 7.7 میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: افزایش تولیدات کشاورزی از 2.2 هزار تن در شرایط فعلی به 12.8 هزار تن در شرح طرح، تامین حقابه‌های حقابه‌بران و به صورت تنظیم‌شده از طریق شبکه در 192 هکتار را از اهداف این طرح عنوان کرد.
وی همچنین تامین و تخصیص آب مازاد در حدود میانگین 6.5 میلیون متر مکعب برای توسعه یک‌هزار و 800 هکتار خالص در اراضی دیم و آیش و  منابع طبیعی و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی جدید 2 هزار و 500 نفر با احتساب فرصت‌های شغلی ناشی از دامپروری، صنایع تبدیلی و بسته‌بندی را از دیگر اهداف این طرح بیان کرد.

بهره‌برداری از طرح در سال 91

مسئول و کارشناس اجرایی طرح شبکه آبیاری اراضی پایاب سد سورال پیشرفت این طرح را 27 درصد اعلام کرد و گفت: مبلغ قرارداد این طرح 26 میلیارد ریال و قیمت خرید لوله هم 48 میلیارد ریال بوده است.
عملیات اجرایی طرح شبکه آبیاری اراضی پایاب سد سورال از اسفند 88 شروع شده و پیش‌بینی می‌شود در سال 1391 به بهره‌برداری برسد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول