اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی خبر داد:

اعمال بیمه تکمیلی برای مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: بیمه تکمیلی به صورت یکسان برای مستمری بگیران تأمین اجتماعی و با محوریت کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور از اول مهرماه اعمال شد.

اعمال بیمه تکمیلی برای مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، بهرام تاجریزی پیش از ظهر امروز در جمع پرسنل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: بر اساس اعلام کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی در مرحله اول استان‌های تهران، فارس، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، آذربایجان، اردبیل و لرستان تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی قرار گرفتند و سایر استان‌ها به تدریج مشمول می‌شوند.
وی ادامه داد: کلیه مستمری‌بگیران بازنشسته و از کار افتاده کلی همراه با همسرانشان و نیز همسران بیمه‌شدگان متوفی که در ردیف پرونده مستمری بازماندگان قرار دارند مشمول بیمه تکمیلی درمان هستند.
مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: برای هر نفر ماهانه 6 هزار و 700 تومان از حقوق مستمری‌بگیر به عنوان حق بیمه تکمیلی کسر می‌شود.
تاجریزی خاطرنشان کرد: سقف خسارت مورد تعهد در بیمه تکمیلی برای هر بیمه شده 6 میلیون تومان است که بر اساس قرارداد منعقد شده از سوی کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران کل تأمین اجتماعی کشور با شرکت بیمه دی طبق ضوابط مندرج در آن پرداخت می‌شود.
وی در مورد شرایط مکمل بیمه نامه عمر از جمله پوشش خطرهای مشمول بیمه حوادث و بیمه عمر زمانی بیمه‌گذاران یادآور شد: چنانچه فرد مستمری بگیری دچار فوت ناشی از حادثه شود شرکت بیمه‌گر 3 میلیون تومان خسارت به بازماندگان پرداخت می‌کند.
مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: در صورت فوت بر اثر عواملی غیر از حادثه مبلغ یک میلیون تومان به بازماندگان تعلق می‌گیرد.
تاجریزی به تعهدات شرکت بیمه‌گر در قبال آتش‌سوزی اشاره کرد و گفت: در صورت بروز حادثه آتش‌سوزی در منازل مسکونی اعم از ملکی و استیجاری مستمری‌بگیران، شرکت بیمه دی متعهد به پرداخت خسارت حداکثر به ارزش 5 میلیون تومان به بیمه شده است.
وی درباره چگونگی پوشش این بیمه برای فرزندان گفت: در صورت تمایل مستمری‌بگیران به عضویت سایر افراد تحت تکفل واجد شرایط خود در این طرح، می‌توانند با مراجعه به کانون‌های بازنشستگی محل سکونت، درخواست خود را طی فرم مربوطه اعلام تا پس از کسر حق بیمه، افراد تحت تکفل از مزایای بیمه تکمیلی بهره‌مند شوند.
مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی یادآور شد: مستمری‌بگیران در صورت عدم تمایل به استفاده از بیمه تکمیلی درمان باید ظرف مدت دو ماه از تاریخ شروع کسر حق بیمه در صورت عدم استفاده از بیمه مزبور به کانون‌های بازنشستگی شهرستان‌های محل زندگی خود مراجعه و انصراف خود را به صورت کتبی برای انعکاس به کانون بازنشستگی استانی اعلام کنند.
تاجریزی تصریح کرد: در صورت انصراف مستمری بگیران از پوشش بیمه تکمیلی، حق بیمه‌ای که از مهر ماه امسال از حقوق این افراد کسر شده است به حسابشان استرداد می‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول