اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری تا‌کنون؛

60 نیروی اتوبوس‌رانی اصفهان بازنشسته تأمین اجتماعی شده‌اند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تا‌کنون 60 نفر از نیرو‌های اتوبوس‌رانی اصفهان توسط سازمان تأمین اجتماعی بازنشسته شده‌اند.

60 نیروی اتوبوس‌رانی اصفهان بازنشسته تأمین اجتماعی شده‌اند
علی‌اصغر دادخواه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به خدمات این سازمان به اتوبوس‌رانی اصفهان اظهار داشت: خدمات سازمان تأمین اجتماعی به منظور بیمه کارگران اتوبوس‌رانی اصفهان همچنان ادامه دارد.
وی به بدهی اتوبو‌سرانی اصفهان به این سازمان اشاره کرد و افزود: بدهی این ناوگان از 10 سال گذشته تاکنون به تأمین اجتماعی ادامه دارد و تا‌کنون نشست‌های مختلفی با شورای اسلامی شهر اصفهان در ارتباط با این موضوع صورت گرفته است.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه مشکلات موجود در این زمینه باید برطرف شود، تصریح کرد: در حال حاضر ناوگان اتوبوس‌رانی اصفهان تنها هفت درصد از حق بیمه کارگر را به تأمین اجتماعی پرداخت می‌کند.
وی اضافه کرد: این ناوگان باید 30درصد حق بیمه نیرو‌های خود را به این سازمان پرداخت کند که در حال حاضر سازمان اتوبوس‌رانی اصفهان سهم کارفرما را به تأمین اجتماعی پرداخت نمی‌کند.
دادخواه به اقدامات صورت گرفته در راستای ساماندهی این وضعیت اشاره کرد و بیان داشت: از ابتدای مهر ماه جاری این ناوگان به پرداخت 30درصدی حق بیمه کارگران خود با سازمان تأمین اجتماعی مکلف شده است.
وی تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تا‌کنون 60 نفر از نیرو‌های اتوبوس‌رانی اصفهان توسط سازمان تأمین اجتماعی بازنشسته شده‌اند.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان به میزان جریمه مشخص شده برای عدم پرداخت حق بیمه توسط کارفرما اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در صورت عدم پرداخت حق بیمه کارگر توسط کار‌فرما سالانه دو درصد جریمه برای کارفرما در نظر گرفته می‌شود.
وی گفت: تمام جرایم دریافتی از این افراد به حساب خزانه دولت واریز می‌شود و سازمان تأمین اجتماعی تنها حق بیمه کارگر را از این افراد دریافت می‌کند.
دادخواه به ضرورت پرداخت این بدهی به این سازمان اشاره کرد و اظهار داشت: بدهی ناوگان اتوبوس‌رانی اصفهان از سال 1379 به این سازمان ادامه دارد و مسئولان این ناوگان باید مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی تمامی خدمات 18‌گانه خود را به این ناوگان ارائه کرده است، اما تنها هفت درصد از حق بیمه کارگر نیرو‌های اتوبوس‌رانی به این سازمان پرداخت شده است.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: در صورت عدم بی‌توجهی کارفرمایان نسبت به پرداخت کامل و به موقع حق بیمه کارگران خود به صندوق تأمین اجتماعی این سازمان نمی‌تواند خدمات خود را به این افراد به صورت کامل و مطلوب ارائه کند.
وی به وظیفه کارفرمایان در ارتباط با ساماندهی وضعیت موجود اشاره کرد و افزود: این قشر از جامعه باید به منظور پرداخت کامل و به موقع حق بیمه کارگران خود برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام بدهند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول