اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری آزمون‌های صنعت ساختمان و تایید مراکز فنی و حرفه‌ای؛

کارگران ساختمانی از بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر فنی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: کارگران ساختمانی با شرکت در آزمون‌های صنعت ساختمان مراکز فنی و حرفه‌ای شناسایی می‌شوند.

کارگران ساختمانی از بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند
مجید مهدیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: بر اساس تعهدات دولت کارگران ساختمانی باید زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند.
وی با بیان اینکه کارگران ساختمانی موجود در سطح کشور باید شناسایی شوند، اضافه کرد: به منظور تحقق این موضوع کارگران ساختمانی باید به منظور شرکت در آزمون‌های صنعت ساختمان به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای موجود در سطح کشور مراجعه کنند.
مسئول دفتر فنی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان به وظیفه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در این زمینه اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری آزمون‌های صنعت ساختمان برای این افراد از وظایف این مراکز محسوب می‌شود و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای باید پس از صدور کارت برای پذیرفته‌شدگان این آزمون آنها را به بیمه تأمین اجتماعی معرفی کنند.
وی تصریح کرد: کارگران ساختمانی با شرکت در آزمون‌های صنعت ساختمان مراکز فنی و حرفه‌ای شناسایی می‌شوند و با تحقق این موضوع این قشر از جامعه مشمول بیمه تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند.
مهدیان با اشاره به اینکه این آزمون‌ها در دو بخش کتبی و عملی برگزار می‌شود، تاکید کرد: پذیرفته‌شدگان آزمون‌های کتبی به آزمون‌های عملی راه پیدا می‌کنند و این افراد پس از قبولی در این آزمون‌ها کارت مهارت خود را در آزمون‌های صنعت ساختمان دریافت می‌کنند.
وی به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در مراکز فنی و حرفه‌ای اصفهان به منظور صرفه‌جویی در بودجه‌های عمرانی اشاره کرد و ادامه داد: بخشی از ساختمان‌های فنی و حرفه‌ای اصفهان از قدمت بسیار طولانی برخوردار هستند و این ساختمان‌ها به مرمت و باز‌سازی نیاز دارند.
مسئول دفتر فنی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های نیرو‌های صنعت ساختمان در زمینه اقدامات عمرانی بیان داشت: در حال حاضر برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه در سطح استان صورت گرفته و مصالح مورد نیاز برای اجرای این اقدامات نیز از اعتبارات جاری و تملکی این اداره استفاده شده است.
وی گفت: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان از اواسط خرداد ماه جاری از ظرفیت‌های نیرو‌های صنعت ساختمان برای اجرای فعالیت‌های عمرانی این اداره استفاده شده و با تحقق این موضوع و پس از تایید مهارت آنها توسط مراکز فنی و حرفه‌ای این افراد گواهینامه مهارت دریافت کرده‌اند.
مهدیان اظهار داشت: طی شش ماهه نخست سال جاری با استفاده از نیرو‌های آزمون عملی در رشته‌های مختلف صنعت ساختمان حدود یک میلیارد ریال در اجرای تعمیرات عمرانی مراکز فنی و حرفه‌ای موجود در سطح استان صرفه‌جویی شده است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول