اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست امسال صورت گرفت؛

کسب 50 مدال کشوری و آسیایی توسط بانوان ورزشکار بوشهری

خبرگزاری فارس: معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان بوشهر گفت: بانوان ورزشکار این استان در شش ماهه نخست امسال 50 مدال کشوری و آسیایی کسب کرده‌اند که از این تعداد، سه مدال آسیایی است.

کسب 50 مدال کشوری و آسیایی توسط بانوان ورزشکار بوشهری
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل تربیت بدنی استان بوشهر، افسانه سیف‌زاده اظهار داشت: هم اینک 10 هزار و 560 ورزشکار سازمان یافته در قالب 36 هیئت بانوان در این استان به رشته‌های مختلف ورزشی می‌پردازند.
وی گفت: این هیئت‌های ورزشی شامل اسکیت، انجمن‌های ورزشی، تیراندازی، تنیس خاکی، همگانی، دو و میدانی، بیماری‌های خاص، نجات غریق، ورزش‌های سه گانه، آمادگی جسمانی، پزشکی ورزشی، والیبال، روستایی و عشایری، فوتبال، شطرنج، شنا، نابینایان، کبدی، بدمینتون، پینگ پنگ و هندبال می‌شوند.
وی افزود: کاراته، کونگ فو، تیراندازی با کمان، ژیمناستیک، دوچرخه سواری، بسکتبال، تکواندو، ووشو، ورزش‌های رزمی‌، کوهنوردی، بویینگ، ناشنوایان، سوارکاری و قایقرانی از دیگر هیئت‌های فعال ورزشی بانوان استان بوشهر است.
سیف‌زاده یادآورشد: بانوان ورزشکار بوشهر در شش ماهه نخست امسال 50 مدال کشوری و آسیایی کسب کرده‌اند که از این تعداد سه مدال آسیایی است.
وی اضافه کرد: همچنین در مدت یادشده 33 نفر از بانوان بوشهری به اردوهای تیم ملی دعوت شده‌اند.
معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: این افراد برای شرکت در رشته‌های سافت بال، فوتبال، ورزش‌های رزمی، بدمینتون، تیراندازی و دارت به اردوهای تیم ملی بانوان دعوت شده‌اند.
وی با بیان اینکه هم اینک یازده بانوی ورزشکار بوشهری عضو ثابت تیم ملی در رشته‌های مختلف هستند، ادامه داد: همچنین هم اینک 9 تیم بانوان بوشهری در لیگ حاضر هستند.
سیف‌زاده اظهار داشت: تیم فوتبال باشگاه دلوار کشتی در لیگ برتر بانوان و تیم فوتبال حرم گناوه نیز در لیگ برتر فوتبال ساحلی حضور دارند.
وی گفت: همچنین تیم فوتبال باشگاه شاهین نیز در لیگ دسته یک فوتبال ساحلی و تیم فوتسال شبانکاره و تیم فوتسال کنگان نیز در لیگ دسته سه هستند.
این مقام مسئول افزود: در همین ارتباط دو تیم بدمینتون از بانوان استان نیز در لیگ‌های دسته یک و دو حضور دارند و تیم‌های بسکتبال و دو ومیدانی بانوان بوشهری نیز در لیگ دسته یک برای استان افتخار آفرینی می‌کنند.
سیف‌زاده یادآورشد: هم اینک 9 سالن ورزشی ویژه بانوان در استان بوشهر وجود دارد و شماری پروژه نیز در دستور کار قرار دارد که با بهره‌برداری از آنها سرانه ورزشی در این استان افزایش چشمگیری می‌یابد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول