اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر ساری:

زیرساخت‌های ورزش باید به تناسب بانوان ورزشکار طراحی شود

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهرساری گفت: زیرساخت‌های ورزش استان باید به تناسب بانوان ورزشکار طراحی شود.

زیرساخت‌های ورزش باید به تناسب بانوان ورزشکار طراحی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید محمد آقامیری در مراسم تجلیل از بانوان قهرمان ورزشکار ساروی با بیان اینکه هرجا مرد موفقی دیده می‌شود زن قهرمانی در کنارش است، بیان داشت: کسب 70 درصد کرسی‌های دانشگاه‌ها را بانوان اخذ کردند و این امر نشان می‌دهد بانوان جایی برای آقایان نگذاشتند.
وی افزود: وقتی آقایان می‌بینند که نسبت به توانمندی‌های بانوان جایی ندارند بحث تفکیک جنسیت را در عرصه فعالیت‌های جامعه مطرح کردند.
رئیس کمیسیون بودجه و مالی شورای اسلامی شهر ساری تصریح کرد: وقتی مباحثی مانند آسیب‌های اجتماعی همچون افزایش آمار طلاق، جمعیت زیاد زندان‌ها، افزایش آمار سکته و روی آوردن خیلی از جوانان به اعتیاد به میان می‌آید، نشان می‌دهد جامعه در حد مطلوبی قرار ندارد.
وی اظهارداشت: استبداد زن و مرد ایرانی از قوانین نانوشته‌ای است که نسبت به حضور زن در جامعه هراسان و از وجود فمینیسمی زن در جامعه فاصله گرفته می‌شود.
آقامیری با اشاره به اینکه حضور قهرمانی بانوان در عرصه ورزشی از هزاران کتاب و تریبون به ویژه افرادی که ادعای نقش آفرینی در انقلاب را دارند، برجسته‌تر است، اظهار داشت: نقش بانوان ورزشکار کشور در صدور فرهنگ شیعی  و انقلابی در جهان بیش از فعالیت‌های فرهنگی دیگر جامعه موثر است.
وی افزود: بی توجهی به قشر توانمند بانوان سوال برانگیز است در حالی که قهرمانان بانوی ورزشکار الگوی اخلاقی جامعه مطرح می‌شوند.
عضو شورای اسلامی شهر ساری اظهار داشت: بانوان ورزشکار مازندران با اندک بضاعت مالی در عرصه جهانی به عنوان افتخار کشور مطرح می‌شوند و نیز در عرصه‌های علمی حضور این اقشار برای کشور قابل توجه است.
آقامیری متذکر شد: زیرساخت‌های ورزش استان باید به تناسب بانوان ورزشکار طراحی شود تا خللی در اجرای تمرین‌های ورزشی این اقشار پیش نیاید.
وی به توسعه ورزش‌های کم هزینه برای قشر بانوان شهر تاکید کرد و بیان داشت: ایجاد پیست‌های پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، پارک ویژه بانوان و فضای ورزشی مناسب از ضروریات توسعه زیرساخت‌های ورزشی برای زنان است.
شهردار ساری نیز با اشاره به اینکه سلامتی جامعه با موفقیت نظام در دنیا برابر است، بیان داشت: تمام کفر در مقابل کشور صف‌آرایی کردند ولی رقابت‌های ورزشی موجب شد تا قهرمانان کشور در عرصه‌های جهانی سرود ملی را طنین‌انداز کنند و پرچم کشور را به اهتزاز درآورند.
سید علی حجازی افزود: با توسعه ورزش شاهد کاهش معضلات اجتماعی خواهیم بود.
وی تصریح کرد: شهرداری ساری با توجه به مشکلات مالی در توسعه فضاهای ورزشی مرکز مازندران کوتاهی نکرد و با مصوبه شورا سعی در ایجاد پارک ویژه بانوان خواهیم داشت.
حجازی اذعان داشت: شهرداری مجری مصوبات شورای شهر است و در حمایت ورزشکاران ساروی در توسعه فضاهای ورزشی کوتاهی نمی‌کنیم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول