اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس‌راه خراسان جنوبی خبر داد:

کاهش 93 درصدی تصادفات فوتی در جاده مرگ

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی از کاهش 93 درصدی آمار تصادفات فوتی در محور بیرجند نهبندان که به جاده مرگ مشهور بود، در سال جاری خبر داد.

کاهش 93 درصدی تصادفات فوتی در جاده مرگ
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا امینی سه‌شنبه‌شب در جلسه شورای ترافیک خراسان جنوبی اظهار داشت: در هفت ماه نخست سال 90 نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد فوتی در تصادفات این مسیر از 29 نفر در سال 89 به دو نفر کاهش یافته است.
وی با اشاره به اقداماتی که در سال جاری در این مجموعه در راستای کاهش تصادفات صورت گرفته است، افزود: یکی از مباحث مهم که در راستای کاهش آمار تصادفات استان صورت گرفته توجه بیش از پیش به امر آموزش است.
فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی از آموزش یک‌هزار و 150 دانش‌آموز محصل در مدارس حاشیه جاده‌ها در مناطق روستایی در شش ماه نخست سال جاری خبر داد.
امینی گفت: ما در این مدت به 15 مدرسه روستایی رفتیم و این آموزش‌ها انجام شده و مهم‌ترین نتیجه این آموزش‌ها این است که از آغاز سال جاری تاکنون تصادف عابر پیاده دانش‌آموز در این محورها گزارش نشده است.
فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی آموزش رانندگان شاغل در بخش دولتی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مجموعه عنوان کرد و افزود: همچنین در شش ماه نخست سال جاری 20 جلسه آموزشی برای 250 راننده شاغل در بخش حمل و نقل عمومی برگزار شده است.
امینی با اشاره به اینکه آمار تصادفات محورهای روستایی در استان در سال گذشته بالا بوده است، یادآور شد: برای کاهش این آمار ما دوره‌های آموزشی را برای دهیاران و اهالی روستاها در خود روستا برگزار کردیم.
وی افزود: در مدت مذکور در این راستا 48 جلسه برای 2 هزار و 877 نفر در روستاهای مختلف برگزار شده که در نتیجه در سال جاری تصادفات موتورسیکلت در محورهای روستایی صفر شده است.
فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در این مجموعه برای کاهش آمار تصادفات جاده استان این است که کار شناسایی مناطق با پراکندگی تصادفات از سال 88 در استان آغاز شده است.
امینی افزود: برای اجرای این طرح در استان مشخصات فنی نقطه وقوع تصادف شناسایی و بر روی نقشه راه‌های استان پیاده می‌شود تا تراکم نقاط حادثه خیز مشخص شود.
وی حادثه‌خیزترین جاده خراسان جنوبی را محور بیرجند نهبندان عنوان کرد و گفت: این محور به جاده مرگ مشهور بود که علل تصادفات این محور شناسایی شده و اقداماتی نیز برای کاهش این آمار از جمله اصلاح بخشی از این جاده صورت گرفته و اقداماتی نیز در دست اجرا است.
فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی افزود: همچنین در برخی از نقاط که تصادفات زیادی داشته ولی در محور هیچ عارضه‌ای وجود نداشته سعی شده است که با حضور فیزیکی تیم پلیس راه اجرای قوانین کنترل و در نهایت آمار تصادف کاهش پیدا کند.
امینی اظهار داشت: در محور بیرجند نیز در پیچ دستگرد تصادفات زیادی رخ می‌داد که اقداماتی در مسیر انجام شد و تصادفات این مسیر تا سه راهی اسدآباد به صفر رسیده است. در کل تخلفات حادثه خیز در محورها به صورت چشمگیری پس از اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی جدید کاهش پیدا کرده است.
فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی از اجرای طرح تست سلامت رانندگان در مسیر خبر داد و گفت: از 563 تست اعتیاد رانندگان 155 مورد مثبت اعلام شده که این افراد 200 هزار تومان جریمه و خودرو متوقف شده است.
امینی افزود: ما در حال تامین امکاناتی هستیم تا بتوانیم تست اعتیاد مواد مخدر صنعتی نیز از رانندگان بگیریم.همچنین گشت‌های کنترل نامحسوس نیز در محورها فعال است و تاثیر زیادی در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی داشته است.
فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی از حضور به موقع نیروهای امدادی در جاده‌های استان پس از وقوع تصادف تقدیر کرد و گفت: به دلیل انجام خدمات امدادی به موقع ما شاهد کاهش آمار کشته‌های سر صحنه بودیم.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول