اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه کردستان خبر داد:

کاهش 22 درصدی کشته‌های تصادفات جاده‌ای در کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه کردستان از کاهش 22 درصدی کشته‌های ناشی از تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی استان در طول هفت ماهه امسال خبر داد.

کاهش 22 درصدی کشته‌های تصادفات جاده‌ای در کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رمضان نادری قبل از ظهر امروز در مصاحبه با خبرنگاران در سنندج، اظهار داشت: اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات و کشته‌ها داشت تا جایی که فرهنگ رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی نهادینه شده است.
وی افزود: در طول مدت زمان اجرای قوانین جدید تاکنون 77 راننده در استان کردستان 30 نمره منفی را دریافت کرده و گواهینامه یک نفر نیز توسط پلیس راه توقیف شده است.
به گفته رئیس پلیس راه کردستان، بر اساس آمارهای پزشکی قانونی در هفت ماهه امسال و بعد از اجرای قوانین جدید، هر ماهه از آمار تصادفات و کشته‌ها کاسته شده و این برای مجموعه خدمتگزاران در پلیس راه جای خوشحالی دارد.
نادری نقش پلیس در کاهش تصادفات در کردستان را موثر خواند و همکاری ادارات راه و ترابری، پایانه‌های حمل و نقل و نیز دستگاه‌های امدادرسان و رسانه‌ها را نیز در این زمینه ستودنی دانست.
وی با بیان اینکه اگر چه تا نقطه مطلوب و به حد صفر رساندن میزان تصادفات و کشته فاصله قابل توجهی وجود دارد، تاکید کرد: باید در بحث فرهنگ‌سازی و نیز ایمن‌سازی جاده‌های استان تلاش‌های مضاعفی صورت گیرد.
نادری آمار تصادفات و کشته‌های کردستان را متاثر از کم‌عرض بودن جاده‌های استان و وضعیت توپوگرافی منطقه دانست و بر توجه ویژه به زیرساخت‌های جاده‌ای و تلاش برای دو بانده کردن آنها تاکید کرد.
 
اجباری شدن کمربند ایمنی سرنشینان عقب از 20 آبان
رئیس پلیس راه کردستان همچنین به مسئله اجباری شدن بستن کمربند ایمنی توسط سرنشینان خودروها اشاره کرد و گفت: با اجرای این قانون، متخلفان اعمال قانون می‌شوند.
نادری اضافه کرد: خودروهایی که کمربند ایمنی برای آنها تعبیه نشده بود، شش ماه فرصت داشتند تا این کار را انجام دهند و این چند روزه نیز فرصتی است تا خودروهایی که کمربند ایمنی برای سرنشینان عقب ندارند، تامین نمایند.
وی در پایان بستن کمربند ایمنی را موثر در پیشگیری و کاهش صدمات به سرنشینان در حین تصادفات رانندگی دانست و تصریح کرد: اجرای این موضوع تنها به صلاح مردم است و پلیس راه نیز چیزی جز سلامت رانندگان و مسافران را نمی‌خواهد.
 انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول