اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جوانان هلال احمر خبر داد:

حضور جوانان صلیب سرخ ۵۰ کشور دنیا در ایران

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جوانان هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر ایران سال آینده، برای نخستین بار میزبان جوانان فعال صلیب سرخ و هلال احمر ۵۰ کشور دنیا از پنج قاره خواهد بود.

حضور جوانان صلیب سرخ ۵۰ کشور دنیا در ایران
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمد جعفریان ظهر امروز در نشست با خبرنگاران، ‌با بیان اینکه ایران سال آینده میزبان صلیب سرخ ۵۰ کشور است،‌ اظهار داشت: این گردهمایی برنامه‌ای آموزشی و بشردوستانه است که به منظور آشنایی و هم‌افزایی جوانان جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ ۵۰ کشور دنیا با یکدیگرٰ‌ خردادماه سال ۹۱ برگزار خواهد شد.
وی فراگیری نهضت آموزش و کاهش آسیب‌های بحران‌ها را محور فعالیت‌های جمعیت هلال احمر ایران عنوان کرد و افزود: جمعیت هلال احمر ایران میان ۱۲۶ هلال احمر و صلیب‌ سرخ‌ جهان، در رده ۲۰ کشور بر‌تر قرار دارد که این برتری به دلیل در اختیار داشتن تجهیزات و امکانات نیست؛ بلکه به دلیل نیروهای داوطلب و اعضای فعال و جوان آن است که بدون هیچ چشم داشتی در هلال احمر کشور مشغول به فعالیت‌اند.
جعفریان ادامه داد:‌ ۹۷ درصد نقاط کشور در کمربند زلزله قرار دارد که در آنها امکان وقوع زلزله به صورت غیرمترقبه و در ادوار تاریخی مشخص شده است.
رئیس سازمان جوانان هلال احمر با اشاره به وقوع حوادث طبیعی دیگر از جمله سیل و رانش زمین، بر آموزش‌های همگانی برای مقابله با این حوادث تاکید کرد و گفت: جمعیت هلال احمر آمادگی آموزش به هموطنان را دارد.
جعفریان بیان کرد: در طی ۹ ساله گذشته ۱۰ هزار سیل و زلزله در ایران گزارش شده است، بنابراین ضرورت دارد تا جوانان آمادگی لازم برای برخورد با این حوادث را داشته باشند و در حال حاضر 2 میلیون نفر عضو سازمان هلال احمر هستند که یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر آن‌ها اعضای فعال این سازمان‌اند.
وی با اشاره به اینکه شعبه‌های هلال احمر درسراسر کشور پذیرای هموطنان است، ادامه داد: حدود۳۰ مرکز علمی کاربردی در کشور دایر شده است که در زمینه‌های مختلف از جمله امدادگری و مقابله با حوادث طبیعی دانشجو می‌پذیرند.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه دشمن همیشه در حال جنگ فرهنگی با ما است، افزود: برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب، نوجوانان باید آموزش بیشتری ببینند، در حالی که از ۱۴ میلیون دانش آموز کشور تنها ۶ میلیون نفر عضو تشکل‌های دانش‌آموزی هستند.
وی ادامه داد: بنابراین لازم است برنامه‌ای برای حضور بیشتر دانش‌آموزان در برنامه‌های هلال احمر تدوین شود و فعالیت پیشاهنگان جمعیت هلال احمر به همین منظور آغاز شده است که تاکنون ۵۰ هزار نفر پذیرفته شدند و به زودی ۱۵۰ هزار نفر دیگر هم در این طرح پذیرش می‌شوند.

*ساخت بزرگ‌ترین اردوگاه هلال احمر در خوزستان
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: با بودجه تصویب شده از طرف مجلس، هشت اردوگاه در هشت استان ایجاد و بزرگ‌ترین آن در خوزستان برپا می‌شود؛ این اردوگاه باید ظرفیت میزبانی اردوهای راهیان نور را هم دارا باشد.
وی با بیان اینکه زمان در نظر گرفته شده برای ساخت این اردوگاه یک‌سال است، افزود: برای ایجاد این اردوگاه یک منطقه ۲۲ هکتاری در شهرستان شوشتر در نظر گرفته شده که این منطقه هم در مرکز استان واقع است و هم به دلیل آب و هوا و فضای مناسب می‌تواند زمینه مناسبی را برای همکاری جوانان فراهم کند.
جعفریان خاطرنشان کرد: به مناسبت شصت و چهارمین سالگرد تاسیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور، ‌ردیف بودجه‌ای در مجلس شورای اسلامی به این سازمان اختصاص یافت که این ردیف بودجه باور نمایندگان مجلس را در مورد توان جوانان هلال احمر نشان می‌دهد.

*رقابت مهر اعضای جوانان هلال احمر ایران در خوزستان
رئیس سازمان جوانان هلال احمر کشور در مورد رقابت‌های مهر کشوری که در اندیمشک در حال برگزاری است گفت: بیست و سومین دوره مسابقات مهر کشوری به دلیل علاقه‌ جوانان خوزستان در اندیمشک برگزار شده است و بیش از یک هزار نفر در این مسابقات حضور دارند.
جعفریان افزود: این مسابقات در ۴۰ حوزه دانشجویی، طلاب، روستایی و دانش آموزی در حال برگزاری است و هدف این رقابت‌ها مهارت افزایی در اعضای جمعیت هلال احمر است تا در مواقع حساس بهترین عکس‌العمل‌ها را داشته باشند.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول