اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل:

قانون حمایت از حقوق معلولان قابلیت اجرایی دارد

خبرگزاری فارس: معاون امور توانبخشی بهزیستی استان اردبیل گفت: قانون جامع حمایت از معلولان قابلیت اجرا و جامعیت موضوع دارند.

قانون حمایت از حقوق معلولان قابلیت اجرایی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خسرو امیدوار در گردهمایی تشکل‌های مردم نهاد اجتماعی و حمایتی در اردبیل اظهار داشت: قانون جامع حمایت از حقوق معلولان یکی از مترقی‌ترین قوانین کشورمان است که اگر به شکل صحیح، واقعی و درست اجرا شود، ضعف‌ها و نقص‌ها برطرف شده و امکان خدمات‌رسانی مناسب به معلولان نیز به وجود می‌آید.
وی از مدیران سازمان‌های مردم نهاد خواست در اجرای این قانون به شکل صحیح پیشقدم شوند و زمینه اجرایی شدن آن را در حوزه‌های مختلف در اجتماع فراهم کنند.
امیدوار یکی از اصول اصلی این قانون را حمایت شغلی و دفاع از حق و حقوق اجتماعی آنها اعلام کرد و افزود: ایجاد فرصت‌های اشتغال برای معلولان از محل سه درصد سهم اشتغال ادارات و دستگاه‌های اجرایی مختلف اگر به معنای حقیقی عملیاتی شود دیگر هیچ بیکار معلولی در این استان وجود نخواهد داشت.
این مسئول مناسب‌سازی اماکن عمومی را برای معلولان یکی دیگر از حقوق تعریف شده در این قانون جامع برشمرد و خاطر نشان کرد: بسیاری از ارگان‌ها همچنان به اجرای آن تن نمی‌دهند و نسبت به آن بی‌تفاوت هستند در حالی که باید حق و حقوق معلولان در این باب رعایت شود.
وی اضافه کرد: سازمان‌های مردم نهاد در حقیقت بازوی توانمند مجموعه‌های دولتی نظیر بهزیستی هستند که در حل مشکلات همیشه همراه و هم‌قدم هستند.
امیدوار به موفقیت‌های کسب شده در سایه حمایت از معلولان در حوزه ورزشی اشاره کرد و ادامه داد: ما در سال‌های اخیر با فعال‌سازی تیم‌های ورزشی معلولان به ویژه بانوان توانسته‌ایم افتخارات بسیار فراوان و جاودانه را خلق کنیم.
به گزارش فارس، معاون امور توانبخشی بهزیستی استان اردبیل ایجاد تعامل مثبت بیشتر در انجام وظایف و کارها، تمدید به وقوع پروانه فعالیت انجمن‌ها، تشکیل شرکت‌های تعاونی ویژه معلولان و برنامه‌ها و انتظارات سازمان از سوی تشکل‌های غیردولتی را از دیگر تعامل و ارتباطات بهزیستی با تشکل‌های غیردولتی اعلام کرد.
امیدوار در ادامه گفت: سازمان بهزیستی حمایت‌های مختلفی را از معلولان در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهد اما همچنان معتقد است مشارکت انجمن‌های حمایت از معلولان می‌تواند در رسیدن آنها به حق و حقوق واقعی‌اشان بسیار مفید و مؤثر باشد.
وی از افزایش امتیازات برای معلولان به ویژه تخفیف 100 درصدی هزینه تحصیلی و ایاب و ذهاب ورزشی برای معلولان خبر داد و اظهار داشت: در این زمینه براساس برنامه پنجم توسعه و سیاست ابلاغی دولت عمل می‌کنیم.
معاون امور توانبخشی بهزیستی استان اردبیل به همکاری سازمان بهزیستی برای در اختیار گذاشتن امکانات دولتی و سازمانی برای برگزاری اردوهای یک‌روزه سیاحتی و همچنین برخورداری زوج‌های جوان از امکانات رفاهی مجتمع سرعین اشاره کرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول