اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

ارتباط با خدا هدف آفرینش منابع طبیعی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: رزق و روزی‌بخشی از اهداف آفرینش منابع طبیعی و مراتع بوده و بخش مهم این آفرینش ارتباط با خدا است.

ارتباط با خدا هدف آفرینش منابع طبیعی است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمد سعیدی ظهر امروز در گردهمایی مسئولان نمایندگی ولی‌فقیه در ادارات کل‌ منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌ها که در خانه معلم قم برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: در زمین آیاتی وجود دارد که برخی معنوی و برخی مادی هستند و خداوند تعالی از بندگان خود می‌خواهد که به این آیات با نگاه آموزش و درسی بنگرند.
وی ادامه داد: معجزات انبیا و ائمه در زمره آیات معنوی و مسائل مربوط به پدیده‌های مختلف مانند باران، برف و منابع طبیعی در حوزه آیات مادی است.
امام جمعه قم عنوان کرد: با وجود این آیات الهی در زمین است که انسان به خدا نزدیک‌تر می‌شود و باید از آیه بودن این نشانه‌ها حفاظت و نگهداری شود.
‌سعیدی تصریح کرد: حفظ فنی و مهندسی منابع و مراتع موجود در زمین وظیفه اشخاص متخصص است اما حفظ آنها از منظر دینی تکالیف نمایندگان ولی‌فقیه و روحانیون است.
وی ‌گفت: اگر منافقان در عرصه مدیریت وارد شوند، به دلیل روحیه نفاقی که در وجود آنها است در حوزه دین و اجتماع بدعت و انحراف وارد می‌کنند.
امام جمعه قم بیان کرد: اگر مدیریت یک اردوگاه به منافقان سپرده شوند، بلایی بر سر افراد موجود وارد می‌سازند که حتی عواطف انسانی نیز بهم می‌ریزد.
‌سعیدی خاطرنشان کرد: رزق و روزی‌بخشی از اهداف آفرینش منابع طبیعی و مراتع است، بخش مهم این آفرینش ارتباط با خدا است.
وی عنوان کرد: چگونگی ارتباط مردم با خداوند از طریق منابع طبیعی و مراتع و مدیریت هرچه بهتر این ارتباط باید برای مردم تبیین شود.
امام جمعه قم تصریح کرد: این مسئله که در قرآن به آن پرداخته شده مبنی بر حکومت صالحان در زمین به دلیل آن است که اگر صالحان بر زمین حاکم شوند رزق و کثرت حلال به مردم آن جامعه خواهد رسید.
‌سعیدی با اشاره به اهمیت حکومت صالحان در زمین بیان کرد: با نگاهی به جنبش‌هایی که در منطقه وجود دارد، می‌توان دریافت که اقامه نماز و الله‌اکبر که توسط مردم صورت گرفت چه برکات و مواهبی را متوجه مردم این کشورها ساخت.
وی اظهار کرد: تفاوت مدیریت موحد و منافق در این است که اگر مدیریت موحد در کشور حاکم باشد رزق حلال به مردم می‌رساند و اگر مدیریت منافق حاکم باشد رزق حرام به مردم می‌رسد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول