اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای آذرماه صورت گرفت؛

آغاز فعالیت اکیپ‌های راهداری خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره‌کل راه و ترابری خراسان رضوی گفت: برنامه راهداری زمستانی این اداره‌کل از ابتدای آذرماه آغاز و تا پانزدهم فروردین سال آینده ادامه می‌یابد.

آغاز فعالیت اکیپ‌های راهداری خراسان رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و ترابری خراسان رضوی، ابراهیم صنیعی اظهار داشت: 925 نفر از نیروهای راهداری در قالب 86 اکیپ راهداری در 69 نقطه در طول 21 هزار کیلومتر راه‌های استان از آغاز آذرماه به مدت چهار ماه و نیم به صورت 24 ساعته مستقر می‌شوند.
وی در زمینه ماموریت این اکیپ‌ها نیز گفت: این گروه‌ها در 51 گردنه مهم بین شهری، 172 گردنه مهم روستایی و 136 منطقه مه و کولاک‌گیر در صورت بروز حوادث و ایجاد ضرورت حضور موثر است.
سرپرست اداره‌کل راه وترابری خراسان رضوی افزود: در بعضی از نقاط سرد استان که بارندگی‌ها زودتر آغاز شده‌اند، به دلیل وجود امکانات مناسب پرسنل راهدار خانه‌ها 24 ساعته در حال انجام وظیفه است.
وی با اعلام آغاز به کار ستاد هماهنگی راهداری زمستانی از ابتدای مهر گفت: از مجموعه اقدامات این ستاد می‌توان به ارتباط با سازمان هواشناسی برای اخذ گزارشات پیش‌بینی هوا، تامین شن و نمک راهدارخانه‌ها و تجهیز راهدارخانه‌ها برای سوخت و غذا برای مسافران در راه مانده در طول زمستان اشاره کرد.
صنیعی افزود: امسال پرسنل راهداری طرح زمستانه از 800 نفر به 925 نفر افزایش یافته است.
سرپرست اداره‌کل راه و ترابری در ادامه گفت: همچنین امسال چهار راهدارخانه به مجموع راهدارخانه‌های سیار در سطح استان افزوده شده است.
صنیعی ایمن‌سازی راه‌ها را از نکات بسیار مهم اداره راه و ترابری استان برشمرد و گفت: اصولا برای اینکه ترافیک سیال و روان باشد تمام اقدامات مربوطه در قالب ایمن‌سازی تعریف می‌شود.
وی بیان داشت: از مجموع 344 نقطه حادثه‌خیز در سطح استان، 177 نقطه آن برطرف شده و 157 نقطه باقیمانده دیگر به صورت سرانه برطرف می‌شود.
صنیعی گفت: در حدود 61 میلیارد تومان اعتبار برای رفع نقاط حادثه‌خیز باید هزینه شود تا شاهد کاهش میزان تلفات و خسارات در سطح جاده‌های استان باشیم.
سرپرست راه و ترابری استان نصب تابلوهای هشداردهنده، بنر، چراغ‌های چشمک زن و علائم افقی و قائم را از اقدامات آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز برای رانندگان برشمرد و گفت: در حال حاضر حدود 500 کیلومتر شیب شیروانی جاده‌های استان کاهش یافته است، تا اگر راننده‌ای خواب آلوده بود و از جاده منحرف شد، وسیله نقلیه واژگون نشود.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول