اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خراسان شمالی:

84 درصد خانوارهای خراسان شمالی سرشماری شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خراسان شمالی گفت: بر اساس جدیدترین آمار، 84 درصد خانوارهای این استان سرشماری شدند.

84 درصد خانوارهای خراسان شمالی سرشماری شدند
بهمن ذاکری‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: بر همین اساس تاکنون 190 هزار و 20 خانوار در خراسان شمالی آمارگیری شدند.
وی میزان پیشرفت سرشماری در شهرستان اسفراین را 78 درصد، بجنورد 7/89 درصد، جاجرم 3/80 درصد، شیروان 9/74 درصد، فاروج 4/84 درصد، گرمه 9/83 درصد، مانه و سملقان 2/88 درصد عنوان کرد.
به گفته ذاکری‌فر، تاکنون 27 هزار و 259 خانوار در شهرستان اسفراین، 81 هزار و 464 خانوار در شهرستان بجنورد و 80 هزار و 80 خانوار در شهرستان جاجرم در قالب آمارگیری نفوس و مسکن سرشماری شدند.
وی همچنین تعداد آمارگیری خانوارها در شهرستان شیروان را 31 هزار و 826 خانوار، فاروج 12 هزار و 289 خانوار، گرمه 5 هزار و 700 خانوار و مانه و سملقان را 23 هزار و 402 خانوار عنوان کرد.
مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه حسب برآوردهای مرکز آمار ایران شمار خانوارهای این استان 845 هزار 716 خانوار خواهد بود، تصریح کرد: بر اساس این آمار 23 هزار و 535 خانوار به تعداد خانوارهای استان افزوده شده است.
وی با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح آمارگیری نفوس و مسکن در خراسان شمالی که از 2 آبان جاری هم‌زمان با کشور آغاز شده به تمام ستادهای اجرایی سرشماری در شهرستان‌ها سرکشی شده است، گفت: با مشارکت فعالانه آمارگیران و همکاری مردم میزان پیشرفت سرشماری در خراسان شمالی بنا به اظهار مسئولان بالا بوده و از استان‌های پیشتاز در اجرای این طرح بوده است.
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری خراسان شمالی با اشاره به اینکه با مشارکت مردم در اجرای طرح آمارگیری نفوس و مسکن با مشکل خاصی مواجه نبوده‌ایم، اظهار داشت: مأموران به طور میانگین در مدت 20 دقیقه هر خانوار را سرشماری می‌کنند.
ذاکری‌فر کاهش محسوس دمای هوا و بارش باران و برف در این استان طی روزهای اخیر را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: با این وجود آمارگیران با حضور در مناطق مختلف روستایی و شهری استان کار آمارگیری را انجام داده و حتی در روز عید قربان نیز این کار متوقف نشده است.
 بر اساس آخرین آمارگیری نفوس و مسکن استان خراسان شمالی با دارا بودن هفت شهرستان، 811 هزار نفر جمعیت دارد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول