اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌مناسبت دهه ولایت صورت می‌گیرد؛

برگزاری همایش شهدا صادق‌ترین پیروان غدیر در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: همایش یک‌هزار نفری دانش‌آموزان این استان تحت عنوان شهدا صادق‌ترین پیروان غدیر برگزار می‎شود.

برگزاری همایش شهدا صادق‌ترین پیروان غدیر در چهارمحال و بختیاری
حسین گنجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: دهه ولایت و امامت امسال فرصت خوبی برای ارتقای بینش و معرفت آحاد مردم عزیز نسبت به مفاهیم ارزشمند غدیر و ولایت است.
وی از برگزاری پنج مراسم جشن ویژه عید تا عید در این استان خبر داد و گفت: افتتاح سه نمایشگاه کتاب، افتتاح جشنواره فیلم بین‌المللی کودکان و نوجوانان، همایش یک‌هزار نفری دانش‌آموزان تحت عنوان شهدا صادق‌ترین پیروان غدیر و همایش تلاش‌های ائمه معصومین(ع) و علمای اسلام در تثبیت ولایت در تاریخ اسلام از مهم‌ترین برنامه‌های این کمیته است.
گنجی با اشاره به دیگر برنامه‌های این کمیته، گفت: دیدار هنرمندان اردل با نماینده ولی فقیه شهرستان اردل، برگزاری جشن‌های مولودی خوانی، مسابقه مقاله‌نویسی " ولایت و بصیرت"،  نشست شورای فرهنگ عمومی با محوریت ولایت و امامت، اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری و جشن‌های مردمی از دیگر برنامه‌های این کمیته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از برگزاری جلسات غدیر شناسی در این استان خبر داد و گفت: اجرای نمایش، جشن ویژه عید غدیر، برگزاری عصر شعر ولایت، برگزاری جشن عید ولایت، نشست ادبی شاعران شهرستان کوهرنگ، برگزاری جشن ولایت از دیگر این برنامه‌ها محسوب می‎شود.
وی اظهار داشت: با وقوع رویداد تاریخی غدیر خم در حقیقت رسالت نبی مکرم اسلام در قالب امامت و ولایت تداوم یافت و دنیا به این حقیقت پی برد که امت اسلامی هرگز بدون رهبر و ولی نمی‌تواند به مقصود نهایی برسد.
گنجی با تبریک فرارسیدن عید بزرگ مسلمانان و دهه ولایت خاطرنشان کرد: این عید یکی از بزرگ‌ترین اعیاد جهان اسلام به ویژه تشیع است و باید با پاسداشت حقیقی چنین مناسبت‌هایی به دنیا نشان دهیم که جهان اسلام از سرمایه معنوی بزرگی همچون ولایت برخوردار است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با برشمردن خصوصیات اخلاقی و محبت‌های پدرانه و دلسوزانه حضرت علی(ع) در طول تاریخ، گفت: یکی از بزرگ‌ترین و ماندگارترین خصوصیات دینی و اخلاقی برگرفته از فرهنگ ولایی و نبوی را می‌توان در این رویداد بزرگ و واگذاری مسئولیت به امام اول شیعیان مشاهده کرد که در حقیقت به عنوان الگو و اسوه مطرح شده است.
وی خاطرنشان کرد: با گذشت قرن‌ها از وقوع حادثه تاریخی غدیر همچنان ابعاد این حرکت مبارک به شایستگی و مناسب تبیین و تشریح نشده است.
گنجی خواستار توجه جدی مسئولان و مردم خلخال در برگزاری اعیاد اسلامی و مناسبت‌ها در شان ائمه اطهار شد و بیان کرد: حضور پررنگ و مذهبی نشانگر وحدت بیش از پیش مردم و تعامل در مسیر ولایت و رهبری است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول