اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مبارزه با بیماری‌های دامپزشکی جنوب کرمان:

خرید و فروش پرندگان در معابر عمومی ممنوع است

خبرگزاری فارس: مسئول اداره مبارزه با بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی جنوب استان کرمان گفت: خرید و فروش پرندگان به صورت زنده در معابر عمومی ممنوع است.

خرید و فروش پرندگان در معابر عمومی ممنوع است
نرجس افشاری‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت با بیان نقش اداره مبارزه با بیماری‌های طیور اظهار داشت: نقش این اداره ارائه راهکارهای مناسب در راستای کنترل و پیشگیری از بیماری‌های طیور مانند بیماری نیوکاسل، آنفلوانزا و برونشیت عفونی است.
وی افزود: این نقش در کنترل و پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد طیور که در چند سال اخیر توجه همگان را به خود جلب کرده بارزتر است، زیرا این بیماری علاوه بر تلفات بالا در جمعیت طیور می‌تواند موجب درگیری انسان و بروز مرگ و میر در آن شود.
افشاری‌پور تصریح کرد: پیشگیری از این بیماری بر پایه بازدید و انجام مراقبت‌های فعال و غیرفعال جمعیت طیور صنعتی، بومی و سایر محل‌های تجمع پرندگان صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به عملکرد اداره مبارزه با بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی جنوب استان کرمان در شش ماهه نخست سال جاری گفت: تعداد بازدیدها و مراقبت‌های فعال و غیرفعال از مراکز صنعتی 31 مورد، روستایی 623 مورد، مراکز عرضه پرنده 129 مورد، زیستگاه 301 مورد، مزارع 430 مورد و 19 هزار و 500 مترمربع ضدعفونی مکان انجام شده است.
افشاری‌پور با بیان اینکه آشنایی مردم با بیماری آنفلوانزای فوق حاد و رعایت توصیه‌های این اداره نقش مهمی در کنترل این بیماری دارد، خاطرنشان کرد: از آن جایی که بسیاری از بیماری‌های طیور از طریق مدفوع به پرندگان سالم انتقال می‌یابد، ورود کود مرغی به منطقه برای مصارف کشاورزی باید با هماهنگی اداره دامپزشکی انجام شود.
وی عنوان کرد: پرورش دهندگان طیور صنعتی و روستائیان باید هرگونه تلفات غیرعادی توأم با علائم تنفسی را هرچه سریعتر به شبکه‌های دامپزشکی گزارش دهند.
مسئول اداره مبارزه با بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی جنوب استان کرمان افزود: مردم باید از خرید و فروش پرندگان به صورت زنده در معابر عمومی خودداری کنند.
افشاری‌پور با بیان اینکه تمام آزمایش‌های دام و طیور در آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان قابل انجام است، گفت: آزمایش‌های دام و طیور، آزمایش‌های سرولوژی، کشت و آنتی‌بیوگرام طیور و آزمایش‌های کنترل کیفی مواد غذایی مانند گوشت و شیر از جمله آزمایش‌هایی هستند که در این آزمایشگاه انجام می‌شوند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول