اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر کل اوقاف زنجان خبر داد:

وقف 16 میلیارد ریالی یک واقف در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از وقف 16 میلیارد ریالی یک واقف زنجانی خبر داد.

وقف 16 میلیارد ریالی یک واقف در زنجان
حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: اعتماد سازی در انجام عمل وقف یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: در صورتی که اعتماد نسبت به متولیان وقف در جامعه وجود داشته باشد این امر موجب افزایش وقف از سوی مردم می‌شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر اقدامات خوبی از سوی اداره اوقاف استان زنجان در زمینه اداره اموال اوقافی صورت گرفته است، افزود: در چند هفته اخیر شهروند زنجانی یک گاراژ و یک ساختمان با چهار مغازه به ارزش یک میلیارد و 600 میلیون تومان را وقف کرده است.
وی با اشاره به اینکه وقف یکی از سنت‌های حسنه است، بیان کرد: این سنت قبل از انقلاب دارای مشکلات و موانعی بوده است که در حال حاضر بسیاری از این مشکلات برطرف شده است.
حجت‌الاسلام باقری با اشاره به نقش مهم اطلاع‌رسانی در زمینه وقف یادآور شد: در حال حاضر با اقدامات صورت گرفته سنت حسنه وقف به خوبی در جامعه نهادینه شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته توسط اداره اوقاف استان زنجان اضافه کرد: اداره کل اوقاف استان زنجان دارای پنج برنامه مختلف در بقاع متبرکه در طول سال است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اجرای برنامه آرامش بهاری در جوار بقاع متبرکه را از برنامه‌های اداره اوقاف عنوان کرد و افزود: این برنامه با حضور 7 هزار و 200 نفر از شهروندان زنجانی در جوار بقاع متبرکه و همزمان با فرا رسیدن سال نو برگزار شده است.
وی برگزاری سوگواری یاس نبوی به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) را از دیگر برنامه‌های اوقاف در جوار بقاع متبرکه عنوان کرد و ادامه داد: در اجرای این برنامه استان زنجان توانست رتبه نخست کشوری را به دست آورد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با معرفی دانش‌آموزان به عنوان یمی از گروه‌های هدف اداره اوقاف استان زنجان در زمینه اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی یادآور شد: برنامه نشاط معنوی ویژه این گروه در اوقات فراغت برگزار شده و با استقبال خوبی از سوی دانش‌آموزان مواجه شده است.
وی همچنین اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ماه محرم و برنامه‌های ویژه هفته وقف را نیز از دیگر برنامه‌های اجرا شده توسط اداره وقف استان زنجان در طول سال عنوان کرد.
حجت‌الاسلام باقری با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های مختلف از سوی اداره اوقاف در زمینه تعمیق اعتقادات دینی جوانان صورت می‌گیرد، یادآور شد: در این زمینه برنامه‌های مختلفی از سوی اوقاف استان پیش‌بینی و اجرا شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ترویج فرهنگ ثقلین و اهمیت تمسک‌جویی به قرآن و اهل بیت اضافه کرد: در این راستا برنامه‌های مختلفی از سوی اداره اوقاف استان زنجان صورت گرفته است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع از سوی اداره اوقاف استان زنجان در طول هفته وقف افزود: برای هر روز در هفته وقف نامگذاری ویژه‌ای صورت گرفته و برنامه‌ها نیز به صورت روزانه و مرتبط با همین نامگذاری‌ها انجام می‌شود.
وی برگزاری مسابقه ویژه کودکان با عنوان نامه به ولایت را از برنامه‌های اوقاف در هفته ولایت عنوان کرد و افزود: دایر کردن نمایشگاه کتاب و اعطای بسته‌های فرهنگی نیز از برنامه‌های اوقاف در هفته ولایت است.
حجت‌الاسلام باقری با اشاره به اینکه استان زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی در مسائل مربوط به اهل‌بیت (ع) همیشه پیشتاز است، ادامه داد: مردم ولایت‌مدار استان زنجان ارادت خاصی به ائمه اطهار دارند که به همین دلیل این شهر به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی نام گرفته است.
وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های اداره اوقاف استان زنجان در زمینه فعالیت‌های قرآنی یادآور شد: هر سال مسابقات قرآنی در مرحله شهرستانی و استانی با نظم مطلوبی برگزار شده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین اعزام قاریان زنجانی به مسابقات قرآنی برگزار شده در کشورهای روسیه و اردن را نیز از برنامه‌های اوقاف استان در ماه مبارک رمضان عنوان کرد و افزود: در همین راستا قاریانی نیز به پاکستان و اوکراین اعزام شده‌اند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول