اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه حاجی‌آباد خبر داد:

تدوین سند راهبردی فرهنگ عمومی حاجی‌آباد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان حاجی‌آباد هرمزگان از تدوین سند راهبردی فرهنگ عمومی این شهرستان خبر داد.

تدوین سند راهبردی فرهنگ عمومی حاجی‌آباد
حجت‌الاسلام روح‌اله مختاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان حاجی‌‌آباد با اشاره به برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان طی روزهای گذشته با بیان اینکه نیمه اول آبان‌ماه برای مردم ایران اسلامی از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: تمام اقدامات، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در بستر فرهنگ عمومی جامعه شکل می‌گیرد و ضرورت دارد با دقت عمل بیشتری به این حوزه پرداخته شود.
به گفته وی در مرحله‌ای که دشمنان نیز هجمه‌های خود را به طرق مختلف در راستای دستیابی به اهداف نامتعارف و ظالمانه خود در کشورها دنبال می‌کنند، توجه به امر فرهنگ عمومی از طرف جامعه و دستگاه‌های مختلف باید بیشتر مدنظر باشد.
نماینده ولی فقیه در شهرستان حاجی‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود، فرهنگ را به روح جامعه تعبیر و با نقل حدیثی از امام صادق (ع) خاطرنشان کرد: این امام بزرگوار می‌فرمایند "تعجب می‌کنم از فرزندان آدم که برای رفع بیماری‌های جسمانی خود تلاش می‌کنند ولی برای امراض روحی هیچ گونه اقدامی نمی‌کنند."
مختاری با بیان اینکه امروز بیش از هر زمانی جامعه ایرانی و به ویژه جوانان هوشیارتر شده‌اند، گفت: تاسی از اهل بیت و فرامین الهی امام معصوم سبب ارتقا بصیرت جوانان و آحاد جامعه شده است به نحوی که پیروی از ولایت در راس امور قرار دارد.
امام جمعه حاجی‌آباد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در پی رهبری حکیمانه و مدبرانه امام خمینی ایران یکبار دیگر در جهان مطرح شده است، اضافه کرد: طی سال‌های اخیر نیز کشتی انقلاب با هدایت مقام معظم رهبری پویاتر از همیشه از انواع و اقسام موانع با صلابت و اقتدار گذر کرده به نحوی که استکبار به یاس و نومیدی رسیده است.
وی به مواضع و دیدگاه‌های امام خمینی در مورد استکبار و به ویژه امریکا اشاره و گفت: امام کسی بود که هیچ گاه کوچک‌ترین ترسی را از قدرت‌های بزرگ دنیا در دل راه نداد و امروز نه تنها مردم ایران دیگر از استکبار و ایادی آن واهمه‌ای ندارد بلکه شاهد بیداری اسلامی در کشورهای منطقه هستیم که مطمئنا لازمه نخست آن فرو ریختن ترس مسلمانان از استکبار است که محقق شده است.
مختاری همچنین به تدوین سند راهبردی فرهنگ عمومی شهرستان حاجی‌آباد با محوریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشاره کرد و گفت: شرح وظایف سازمان‌ها و ادارات مختلف در باب امور و دغدغه‌های فرهنگی در این سند مشخص شده و برنامه‌های مورد نظر در دست پیگیری است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول