اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ارشاد تأکید کرد:

استفاده از ابزارهای فرهنگی در اصلاح فرهنگ عمومی

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اصلاح فرهنگ عمومی مبتنی بر ارتقای جدی و هوشمندانه در استفاده از ابزارهای فرهنگی است.

استفاده از ابزارهای فرهنگی در اصلاح فرهنگ عمومی
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، بهمن دری شامگاه شنبه در همایش شوراهای فرهنگ عمومی استان کرمان اظهار داشت: برای ارتقای فرهنگی بر اساس معرفت دینی و بصیرت فرهنگی قطعا به مهندسی فرهنگی در کشور نیاز داریم.
وی تحقق مهندسی فرهنگی و نیز تحقق اجرای هر چه بهتر مصوبات شوراهای فرهنگ عمومی را شامل سه مرحله دانست و افزود: رصد و دیده‌بانی و بازشناسی نقاط قوت و ضعف، راهیابی به نقطه مطلوب با رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت و حفظ فرهنگ در نقطه مطلوب که نیازمند اصلاح مهندسی فرهنگی دارد، این سه مرحله را شامل می‌شود.
دری با اشاره به فرموده‌ای از رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد: ایشان می‌فرمایند اگر آسیبی کشور را تهدید می‌کند یا به دلیل ضعف ایمان یا بی ایمانی مدل عقیدتی، یا به دلیل عملکرد بد اقتصادی به ویژه در بین مسئولان مدل مدیریت اقتصادی و یا به دلیل انحطاط فرهنگی است.
وی عنوان کرد: پس از گذشت سال‌ها از این فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، پروفسوری در آمریکا گفته که فرهنگ و نظام آمریکا در برابر فروپاشی قرار دارد و سه مدل را عنوان می‌کند که دوری از مذهب و انحطاط ایمان در جامعه آمریکا، عملکرد بد اقتصادی و انحطاط اخلاقی و فروپاشی خانواده از این موارد است.
دری اصلاح فرهنگ عمومی را مبتنی بر ارتقای جدی و هوشمندانه در استفاده از ابزارهای فرهنگی دانست.
وی همچنین اهتمام، خبرگی، سعه صدر، کارشناسی، دلسوزی، بصیرت‌آفرینی و تلاش عمیق قلبی را یکی از راه‌های ارتقای فرهنگی برای ترویج کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر توجه به اجرایی شدن مصوبات شوراهای فرهنگ عمومی ابراز داشت: این مصوبات باید جنبه اجرایی بیشتری داشته باشد که یکی از این راه‌ها و استفاده مطلوب از ابزارهای فرهنگی و در دسترس قرار دادن کتاب در دست مردم است.
دری تصریح کرد: اگر در حوزه‌های مختلف از جمله حجاب و عفاف به دنبال توفیقات خوبی هستیم باید مبنای خوبی داشته باشیم و در هنرهای مختلف، مبنا باید در کتاب باشد.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب درباره مباحث فرهنگی و ابزارهای فرهنگی و نحوه استفاده از آنها فرمایشات و تاکیدات فراوانی دارند که حدود 70 درصد آنها با تاکید بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.
دری تصریح کرد: برای داشتن سینما، جامعه، تئاتر و فرهنگ فاخر و مبتنی بر آموزه‌های دینی باید کتاب مفید، فاخر و مناسب را در اختیار مردم قرار داد که یکی از راهکارهای آن، برپایی نمایشگاه‌های کتاب است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول