اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد خبر داد:

پرداخت 300 میلیون ریال اعتبار به اختراعات سطح یک

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان استان یزد گفت: مبلغ اعتبار پژوهش و نوآوری سطح یک مخترعان 300 میلیون ریال است.

پرداخت 300 میلیون ریال اعتبار به اختراعات سطح یک
حبیب زارع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: اختراع نتیجه فکر فرد یا افراد است که برای نخستین بار فرآیند یا فرآورده‌هاى خاص را ارائه مى‌کند و مشکلى را در یک حرفه، فن، صنعت و .... حل می‌کند و اختراعى قابل ثبت است که حاوى ابتکار جدید و داراى کاربرد صنعتى باشد.
وی افزود: ارزیابى و پشتیبانى از دستاوردهاى نوآورانه مبتنى بر کشف، نظریه‌هاى علمى، روش‌هاى ریاضى و آثار هنرى، روش‌هاى تشخیص و معالجه بیماری‌ها و روش‌هاى انجام کار تجارى در آئین‌نامه جداگانه‌اى تهیه و به تصویب بنیاد ملى نخبگان خواهد رسید.
زارع ادامه داد: ثبت اختراع در داخل کشور مطابق قانون و ثبت بین‌المللى اختراع در دفاتر ثبت اختراع معتبر و برجسته خارج از کشور که مورد تأیید بنیاد ملى نخبگان است، صورت مى‌گیرد.
وى عنوان کرد: تأیید علمى اختراع تنها درموارد قابل ثبت و در شرایط نو بودن اختراع در سطح بین‌المللى و قابلیت کاربردى بودن و صنعتى شدن انجام مى‌شود.
رئیس بنیاد نخبگان ملاک‌هاى اختصاص حداکثر امتیاز به مخترعان را میزان ارزش افزوده اقتصادى محقق شده ناشى از اختراع آثار فرهنگى و اجتماعى مترتب بر آن، میزان نوآورى اختراع در سطح بین‌المللى، طول عمر فناورى حاصل از اختراع، نحوه تدوین و مستندسازى اختراع و امکان‌پذیرى بهره‌بردارى از اختراع در شرایط کنونى علمى فناورى اقتصادى کشور عنوان کرد.
زارع بیان کرد: برگزیدگان این آئین‌نامه مى‌توانند پیشنهاد تکمیل و تجارى‌سازى نوآورى و اختراع خود را مطابق با افتخار کسب شده تا سقف معین در سه سطح به بنیاد ارائه کنند و در صورت تصویب، اعتبار پژوهش و نوآورى بنیاد ملى نخبگان بنا بر ماده واحده مربوط به آنان اعطا مى‌شود.
وی اظهار داشت: در سطح یک، دریافت‌کننده اعتبار باید چهار اختراع ثبت شده بین‌المللی داشته یا با داشتن دو اختراع ثبت شده بین‌المللی توانسته باشد کالا یا فرآورده مبتنی بر اختراع خویش را با خوشنامی و آثار مثبت فرهنگی، اجتماعی در سه کشور به فروش رسانده باشد.
زارع اضافه کرد: مبلغ اعتبار پژوهش و نوآوری سطح یک مخترعان 300 میلیون ریال است.
وى عنوان کرد: در سطح دو، شخص مخترع باید حداقل چهار اختراع مورد تأیید بنیاد را کسب کند و یا یکی از اختراعاتش به تولید انبوه یا به فروش رسیده باشد که در این صورت مبلغ 200 میلیون ریال اعتبار پژوهش و نوآوری به مخترع تعلق خواهد گرفت.
زارع یادآور شد: در سطح سه از نیمه دوم سال 1387 طرح پشتیبانی از مخترعان با برگزاری نخستین جشنواره نوآوری و شکوفایی، نمایشگاه‌های اختراعات استانی و سامانه الکترونیکی ارزیابی اختراعات آغاز شد.
وی افزود: به هر یک از واجدان شرایط دریافت اعتبار سطح سه، مبلغ 30 میلیون ریال پرداخت می‌شود که این اعتبار برای کمک به تجاری‌سازی و تحقیقات تکمیلی از طریق مراکز ناظر مورد تأیید بنیاد نخبگان به مخترعان پرداخت می‌شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول