اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

به مناسبت هفته ولایت صورت می‌گیرد؛

اجرای 32 عنوان برنامه توسط اوقاف زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اجرای 32 عنوان برنامه توسط اداره اوقاف استان زنجان در هفته ولایت خبر داد.

اجرای 32 عنوان برنامه توسط اوقاف زنجان
حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی مسئولان اوقاف هر روز در دهه ولایت نام ویژه‌ای داشته و برنامه ویژه‌ای در آن روز اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه روز عرفه به نام روز ولایت نام‌گذاری شده است، یادآور شد: با هماهنگی‌های صورت گرفته در این روز دعای عرفه با حضور اقشار مختلف مردم قرائت شد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از نام‌گذاری روز دوشنبه همزمان با روز عید سعید قربان به عنوان ولایت و اطاعت خبر داد و گفت: در این روز در چهار امامزاده متبرکه استان نماز عید سعید قربان به جماعت برگزار می‌شود.
 وی روز سوم از هفته ولایت را روز ولایت و جوانان عنوان کرد و گفت: در این روز برنامه‌های آموزشی برای متولیان بقاع و جوانانی که به نحوی با هیئت امنای بقاع متبرکه در سطح استان فعالیت دارند و همچنین خدام امامزادگان برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام باقری در ادامه از نام‌گذاری روز چهارم هفته ولایت با عنوان ولایت و قرآن خبر داد و تصریح کرد: روز پنج‌شنبه نیز محفل انس با قرآن کریم در امامزاده سید ابراهیم استان زنجان برگزار می‌شود.
وی یادآور شد: روز پنج‌شنبه با عنوان ولایت، ایثار و شهادت نامگذاری شده و غبارروبی مزار شهدا در این روز صورت می‌گیرد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان روز جمعه را روز ولایت و بانوان عنوان کرد و افزود: در این روز تجلیل از بانوان خیر و بانوان فعال در اوقاف انجام می‌شود.
وی ولایت و معرفت، ولایت و عترت و ولایت و وقف را نیز از دیگر نام‌های هفته ولایت عنوان کرد و ادامه داد: در این روزها نیز مطابق با نامگذاری صورت گرفته برنامه‌های مرتبط برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام باقری همچنین از برگزاری جشن غدیر در روز عید غدیر خبر داد و گفت: در این روز نیز برنامه‌های متنوعی از سوی اداره اوقاف استان اجرا می‌شود.
وی قرائت خطبه غدیر، تجلیل از سادات قاری و شعرای سادات را از برنامه‌های اوقاف در روز عید غدیر عنوان کرد و افزود: قرائت خطبه غدیر به منظور درک بهتر عظمت این روز انجام می‌شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده این سازمان در طول سال یادآور شد: برنامه آرامش بهاری از اول تا 17 فروردین در کنار امامزادگان از جمله برنامه‌های اجرا شده توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در سال‌جاری است.
وی برگزاری مراسم سوگواری یاس نبوی در ایام شهادت حضرت فاطمه (س) را از دیگر برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد و افزود: اجرای طرح نشاط معنوی در اوقات فراغت دانش‌آموزان نیز از دیگر برنامه‌های اجرا شده توسط اوقاف از آغاز سال‌جاری است.
حجت‌الاسلام باقری اجرای برنامه بصیرت عاشورایی در دهه نخست ماه محرم و ویژه‌برنامه‌های هفته وقف را نیز از دیگر برنامه‌های اوقاف برشمرد.
وی با اشاره به برخی از برنامه‌های صورت گرفته توسط اداره اوقاف استان زنجان اضافه کرد: اجرای برنامه‌های مختلف به منظور ترویج سنت حسنه وقف در بین مردم صورت می‌گیرد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف در اعیاد، ایام شهادت و سوگواری معصومان و همچنین در دهه فجر را در راستای تعمیق اعتقادات جوانان و نوجوانان عنوان کرد و افزود: اجرای برنامه‌ها در امامزادگان موجب ایجاد فضای معنوی در اجرای آنها می‌شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه سنت حسنه وقف در قبل از انقلاب دارای مشکلات و مسایلی بوده است، افزود: در حال حاضر اقدامات بسیار خوبی در زمینه وقف در کشور اجرا می‌شود.
حجت‌الاسلام باقری در پایان با اشاره به اجرای 32 عنوان برنامه در هفته ولایت یادآور شد: این برنامه‌ها هم در مرکز استان و هم در شهرستان‌ها اجرا می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول