اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه میناب:

شیاطین می‌خواهند راه بیداری اسلامی را کج کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه میناب گفت: باید مراقب بود که شیاطین راه بیداری اسلامی را کج نکنند و مسلمانان با استقامت در این مسیر تا رسیدن به هدف واقعی کوشش کنند.

شیاطین می‌خواهند راه بیداری اسلامی را کج کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین میرزا حسین معتمدی‌فر صبح امروز در حاشیه خطبه‌های نماز عید قربان با اشاره به اهمیت اعمال و مناسک حج اظهار کرد: حج دارای رموز فراوانی است و امام راحل همواره بر دقت و کشف رمز و رازهای حج تاکید فراوان داشت.
وی افزود: تمام اعمال حج یک نماد و سمبل است که حجاج و کسانی که موفق به انجام آن می‌شوند باید به آن توجه لازم داشته باشند.
معتمدی‌فر ادامه داد: حاجیان باید از نمادها عبور کنند و به کنه اعمال توجه داشته باشند تا بتوانند گاو نفس و شهوت را قربانی کنند.
امام جمعه میناب در ادامه افزود: بیداری اسلامی می‌تواند به کشف و پی بردن به رمز و رازهای نهفته در اعمال حج کمک فراوانی کند.
وی با بیان این که عبادات باید به سه شرط صحت، کمال و تقوی مزین باشند، افزود: تقوی شرط اساسی قبولی طاعات هر انسانی به شمار می‌رود و تنها اعمالی پذیرفته می‌شود که رنگ تقوی داشته باشند.
معتمدی‌فر با ذکر آیه‌ای از قرآن کریم ادامه داد: خداوند در قرآن حضرت ابراهیم را الگویی برای ما انسان‌ها معرفی می‌کند یعنی که انسان‌ها باید راه و مسیری را طی کنند که آن حضرت طی کرده است و کسانی که از این مسیر سر باز زنند صفیح محسوب می‌شوند.
وی با بیان این که حضرت ابراهیم که در روز عید قربان مدال و حکم امامت را دریافت می‌کند همواره دغدغه نسل خود داشت، گفت: امت اسلامی در این مقطع و برهه از زمان آن گونه که می‌بایست نسبت به فرزندان خود حساس نیستند و در راستای آموزش و یادگیری آنان از آموزه‌های دینی تلاش لازم را ندارند.
امام جمعه میناب افزود: والدین باید با فرزندان خود رابطه ابراهیمی و ارتباطی همانند ابا عبدالله الحسین (ع) و حضرت علی‌اکبر (ع) داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان رهبر انقلاب گفت: باید مراقب بود که شیاطین راه بیداری اسلامی را کج نکنند و مسلمانان با استقامت در این مسیر تا رسیدن به هدف واقعی کوشش کنند.
معتمدی‌فر ادامه داد: کسانی که اعمالی نظیر بی‌احترامی و حمله به قبور و مردگان انجام می‌دهند به دنبال نشان دادن چهره خشن از اسلام هستند.
امام جمعه میناب با گلایه و انتقاد شدید از عملکرد صدا و سیما عنوان کرد: روز عرفه روز شهادت حضرت مسلم بن عقیل (ع) است ولی هیچ شبکه‌ای از تلویزیون به این مهم نپرداخت.
وی افزود: صدا و سیما به عنوان رسانه ملی به وظیفه واقعی، شرعی و انقلابی خود عمل نمی‌کند و با تبلیغات کالاهای مختلف وقت مردم را تلف می‌کند.
وی همچنین استیضاح و سپس رای اعتماد دادن مجدد به وزیر اقتصاد را عملی عجیب و به دور از شان مجلس دانست و اظهار کرد: رای اعتماد دادن و استیضاح از وظایف ذاتی مجلس شورای اسلامی است ولی با کمی دقت در آشفتگی‌های بازار ارز، شیر، تخم مرغ، پنیر و سایر کالاها می‌شود به ناکارآمدی وزیر پی برد.
وی ادامه داد: کاش رئیس جمهور به مجلس نمی‌آمد و از وزیر اقتصاد دفاع نمی‌کرد چرا که رئیس جمهور خواهان حفظ شخصیت وزیر بود در حالی که حق ملت ایران بیشتر از این‌ها است.
امام جمعه میناب عنوان کرد: ضد و نقیض با مردم حرف زدن بس است و باید فرهنگ عذرخواهی از مردم نهادینه شود.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول