اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل اداره ‌ارشاد مازندران تاکید کرد:

بازنگری در آموزش زندگی دینی

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بازنگری به جایگاه انسان و آموزش شیوه زندگی دینی به عنوان فرهنگ عمومی را به عنوان بهترین راهکار مقابله با مدگرایی دانست.

بازنگری در آموزش زندگی دینی
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی شامگاه یکشنبه در نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یک حق شهروندی و نظارت همگانی است که افراد جامعه نسبت به منکرات و زشتی‌ها و ناهنجاری‌های جامعه متفاوت نباشند و سکوت نکنند.
وی تصریح کرد: در عصری که با سونامی فرهنگی غرب و نظام سلطه مواجه هستیم توجه به آموزه‌های دین و امر به معروف باید مبنای تفکر و عمل تلقی شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران درباره تاثیر امر به معروف بر امنیت اجتماعی اظهار کرد: تاثیر امر به معروف و نهی از منکر بر افزایش احساس امنیت در جامعه بر کسی پوشیده نیست که قوام و پایداری ساختارهای اجتماعی و فرهنگی هر جامعه‌ای به میزان امنیت و احساس امنیت در افراد آن جامعه بستگی دارد زیرا وجود احساس امنیت روانی همچون خود امنیت مهم تلقی می‌‌شود و به عنوان یکی از نیازهای آدمی از آغاز خلقت مورد توجه جدی متولیان و مردم قرار گرفته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در مورد جایگاه امر به معروف در عصر کنونی اظهار کرد: واقعیت این است که با وجود تاکید بزرگان دین و آیات قرآن کریم و روایات ائمه معصومین (ع) جایگاه امر به معروف و نهی از منکر تقریبا مورد بی‌مهری جامعه قرار گرفته و بخش قابل توجهی از نابسامانی‌های موجود جامعه و ناهنجاری‌ها معلول غفلت از امر به معروف است.
ابراهیمی در بیان مدگرایی در جامعه بیان کرد: با قبول این واقعیت که ابراز وجود یک نیاز طبیعی و بسیار باارزش است و همه افراد مایل هستند به نحوی در عرصه‌های اجتماعی به چنین نیازی پاسخ دهند اما برخی به لحاظ عوامل فردی، خانوادگی، رسانه‌ای، محیطی و معرفتی سعی در تامین این نیاز از طریق ظاهر‌آرایی و مدگرایی به شکل غربی آن دارند که عمر آن کوتاه و زودگذر است.
معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر مازندران درمورد عوامل فرهنگی مدگرایی در جامعه گفت: یکی از راه‌های نفوذ فرهنگ بیگانه از مسائل ساده‌ای نظیر پوشش نامناسب و بدآموز شروع می‌شود و به تدریج فرهنگ خاص خود را به همراه می‌آورد و ورود محصولات فرهنگی غرب مانند فیلم‌ها و سریال‌ها در تغییر مبانی ارزشی الگوهای جوانان و نوجوانان نقش قطعی دارد زیرا فرهنگ غربی مبتنی بر بی‌پروایی است.
وی همچنین در اشاره به راهکار اجرایی مقابله با مدگرایی افزود: تقویت فرهنگ خودی و معنویت و تقویت هویت و بازنگری به جایگاه انسان و آموزش شیوه و راه و رسم زندگی دینی به عنوان فرهنگ عمومی می‌تواند به عنوان بهترین راهکار باشد به این معنی که جوانان و نوجوانان در فرهنگ‌های مناسب و بر اساس همدلی و همفکری، حقایق زندگی را با زیبایی موثر و جذاب از والدین، روحانیون، اهل علم، معلمان و اساتید دانشگاه و رسانه‌های ملی و مطبوعات دریافت کنند.
ابراهیمی تصریح کرد: لازمه نفوذ در دنیای نوجوانان، اعتمادسازی است و لازمه اعتمادسازی هم التزام علم و عمل و رابطه دوستانه است و در چنین حالتی آنها می‌توانند تحولی در ظاهر و باطن انسان آینده‌ساز بیافرینند.
این مسئول در مورد زمینه‌های روانشناختی و جامعه‌شناختی پدیده‌های بدحجابی گفت: برخی دختران و زنان به لحاظ برخورد منفعلانه با جو قالب جامعه که گرایش به بدحجابی دارند در برابر آن مقاومت خود را از دست داده و به بدحجابی گرایش می‌یابند با آنکه تربیت نامطلوب خانوادگی، فقدان هویت، ضعف مدیریت مرد و ضعف سرمایه‌های درونی نیز می‌تواند از دیگر عوامل باشد.
وی در مورد رشد فیمینیسم عنوان کرد: فیمینیسم یکی از مظاهر عصر پست مدرنیسم محسوب می‌شود و از پیامدهایی همانند حق استقلال زن در تصمیم‌گیری‌های زندگی و پوشش و ارتباط او برخوردار است و زن خود را ملزم به تبعیت از مرد در اینگونه مسائل نمی‌بیند و چون طبیعت زن متمایل به جلوه‌گری و ظاهرآرایی است و زمانی که مانعی نمی‌بیند ناگزیر آزادانه با هر نوع لباس و پوششی در جامعه ظاهر می‌شود که یکی از تبعات آن پدیده بدحجابی است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول