اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

شهردار تبریز خبر داد:

صدور کارت‌های ویژه برای سالمندان بالای 60 سال

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز گفت: به زودی کارت‌های ویژه برای سالمندان بالای 60 سال توسط شهرداری تبریز صادر می‌شود.

صدور کارت‌های ویژه برای سالمندان بالای 60 سال
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین اظهار داشت: سالمندان بالای 60 سال با ارائه این کارت می‌توانند از خدمات شهری از قبیل استفاده رایگان از اتوبوس‌های درون شهری، تله‌کابین، مراکز تفریحی ورزشی شهرداری برخوردار شوند.
وی با بیان اینکه سالمندان مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی هستند، تاکید کرد: ما باید از این سرمایه‌های اجتماعی برای حفظ هویت دینی، ملی و انتقال فرهنگ گذشته به نسل‌های جدید استفاده کنیم.
شهردار تبریز همچنین توجه به حل مسائل و مشکلات همه اقشار جامعه مخصوصا سالمندان را از اولویت‌های اساسی شهرداری تبریز در سال‌های اخیر اعلام و خاطرنشان کرد: توزیع عادلانه خدمات و امکانات شهری در بین تمام قشرهای جامعه، به منظور پاسخگویی به مطالبات شهروندان در رأس برنامه‌های شهرداری قرار دارد که در این میان تامین و توسعه امکانات و زیرساخت‌های رفاهی سالمندان از اهمیت و اولویت ویژه‌ای برخوردار است.

* توجه به نیازهای شهری  معلولان در راس خدمات‌رسانی شهرداری
شهردار تبریز گفت: توجه به نیازهای معلولان  جامعه از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری تبریز است.
نوین در نشست خود با معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تبریز و مدیران اجتماعی مناطق ده‌گانه شهرداری با اشاره به اهم اقدامات سال‌های اخیر شهرداری در راستای تامین زیرساخت‌های خدماتی به قشرهای معلول جامعه افزود: شهرداری تبریز طی سال گذشته با تدوین و اجرای طرح‌های ویژه مناسب‌سازی محیط  و معابر شهری برای تسهیل تردد و عبور و مرور معلولان گام‌های اساسی در این راستا برداشته و توانسته است به عنوان یکی از شهرداری‌های موفق کشور در این حوزه عمل کند.
شهردار تبریز همچنین  از توسعه طرح‌ها و برنامه‌های مناسب‌سازی محیط برای معلولان و نابینایان در میادین، تقاطع‌ها، معابر، پارک‌ها و پیاده‌روهای سطح شهر خبر داد.
ایجاد مسیرهای ویژه تردد برای نابینایان در پیاده‌روها و معابر سطح شهر از جمله اقدامات شاخص شهرداری تبریز طی سال‌های اخیر به شمار می‌رود.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول