اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

فارس در صادرات غیر نفتی رتبه نهم است

خبرگزاری فارس: استاندار فارس گفت: استان فارس در صدور صادرات غیرنفتی رتبه هفتم تا نهم کشوری را به خود اختصاص داده است.

فارس در صادرات غیر نفتی رتبه نهم است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق عابدین بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان فارس اظهار داشت: با توجه به ظرفیت، جمعیت و تنوع آب و هوایی و موقعیت بالا رتبه هفتم تا نهم صادرات در خور و شأن استان فارس است.
صادق عابدین خاطرنشان کرد: به علت نامناسب بودن شبکه حمل و نقل شاهد ضرر فراوان به بدنه تولیدات و صادرات در استان فارس هستیم.
وی تصریح کرد: افزایش تولید، ایجاد اشتغال، درآمد سرانه، توسعه اجتماعی، روابط اقتصادی و سیاسی با کشورهای اروپایی به ویژه منطقه نیاز به توجه ویژه به صادرات غیرنفتی دارد.
استاندار فارس اضافه کرد: طی شش ماهه نخست سال جاری 20 میلیارد دلار صادرات میعانات گازی و 16 میلیارد دلار صادرات بدون میعانات گازی در کشور، 75 درصد برنامه پیش‌بینی شده را محقق کرده است.
صادق عابدین اضافه کرد: برای تسریع در صدور کالا باید با مسئولان بندر نفتی عسلویه وارد مذاکره شد، تا از امکانات این اسکله استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه گران شدن نرخ نفت، گاز و برق بسیاری از تولیدکنندگان را با چالش رو به رو کرده است افزود: دولت باید به تولیدکنندگان یارانه دهد تا حامل‌های انرژی به صورت ویژه مورد حمایت قرار گیرند.
استاندار فارس ابراز داشت: صدور محصول ایرانی باید قابل رقابت با بازارهای جهانی باشد که در این راستا با تلاش‌های صورت گرفته این صادرات در بخش صنعت در کشور 72 درصد و در استان فارس 75 درصد، معدن 70 درصد در کشور و 60 درصد در استان فارس بوده است.
صادق عابدین تصریح کرد: در مورد صدور فرش دست‌بافت 33 درصد در کشور و 87 درصد استان فارس و در زمینه کشاورزی نیز 53 درصد در کشور و 81 درصد از سوی استان فارس از جمله صادرات به کشورهای اروپایی و منطقه بوده است.
وی اضافه کرد: باید از ظرفیت‌های استان فارس در راستای توسعه سرمایه‌گذاری استفاه و از صادرات سنتی فاصله و به سوی افزایش بهره‌وری حرکت کرد.
استاندار فارس در مورد راه‌اندازی خط رنگ و بدنه پژو پارس در کارخانه ایران خودرو مستقر در استان فارس گفت: با راه‌اندازی خط رنگ و بدنه این خوردو، شاهد گسترش تولید ایران خودرو در استان فارس هستیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول