اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرگانی خوزستان اعلام کرد:

هدف‌گذاری ۸ میلیون دلار صادرات غیرنفتی در سال 90

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی خوزستان گفت: رسیدن به ۸ میلیون دلار صادرات غیرنفتی از مرزهای استان تا پایان سال جاری هدف‌گذاری شده است.

هدف‌گذاری ۸ میلیون دلار صادرات غیرنفتی در سال 90
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمدحسین چراغی ظهر امروز در مراسم روز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان با تاکید بر توسعه صادرات غیرنفتی از مرزهای استان هدف‌گذاری امسال کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان، را رسیدن به ۸ میلیون دلار صادرات غیرنفتی اعلام کرد.
وی افزود: در هفت ماهه نخست امسال ۳ میلیارد و ۲۱۱ میلیون دلار از مرزهای استان صادر شده است که نسبت به سال گذشته افزایش ۴ درصدی دارد.
دبیر کارگروه صادرات غیرنفتی خوزستان بخش عمده صادرات استان را به کشور عراق عنوان کرد و افزود: با تعطیلی یک ماه و نیمه مرز چذابه توسط کشور عراق، صادرات از این مرز با مشکلاتی روبه روست.
وی با بیان اینکه اعزام هیئت‌های تجاری برای مذاکره با کشورهای خارجی از اولویت‌های استان است، گفت: در هفته‌های گذشته استاندار خوزستان به همراه دو هیئت به کشورهای آلمان و هلند سفر کرد و در سال گذشته نیز سفر به کشورهای عراق، ترکیه و سوریه انجام شده است.
چراغی همچنین با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، اظهار داشت: با اجرای این قانون بسیاری از هزینه‌های تولید اعم از هزینه حامل‌های انرژی تاثیر خود را ظاهر کرد.
به گفته وی، بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تولید با هدف صادرات، افزایش بهره وری و کاهش قیمت تمام شده به منظور رقابت در بازارهای جهانی در اولویت قرار گرفت.
وی در ادامه با اشاره به استقبال از غذای حلال در دنیا حتی از سوی غیرمسلمانان، این مسئله را فرصتی برای صادرکنندگان دانست و افزود: استاندارد جهانی سعی می‌کند با تامین غذای حلال که تمام ضوابط بهداشتی را در بردارد به تمام خواسته‌ها پاسخ دهد.
۲۹ مهر ماه روز ملی صادرات نامگذاری شده است، اما مراسم گرامیداشت، امروز و با تاخیر برگزار شد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول