اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت آب منطقه‌ای بوشهر خبر داد:

استقرار 12 گروه گشت و بازرسی از منابع آب استان بوشهر

خبرگزاری فارس: معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: 12 گروه گشت و بازرسی از منابع آب استان به منظور پیشگیری از حفر چاه و اضافه برداشت از منابع آب زیرزمینی و جلوگیری از تعرض به حریم و بستر رودخانه‌ها فعالیت مستمر دارند.

استقرار 12 گروه گشت و بازرسی از منابع آب استان بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسین باشی‌زادگان ظهر امروز در نشست با گروه‌های جدید گشت و بازرسی از منابع آب استان بوشهر اظهار کرد: حضور مستمر در حوزه عملکرد تعیین شده و بازرسی مداوم از چاه‌های موجود در دشت و اعلام فوری موارد تخلف از مقررات قانون توزیع عادلانه آب و آیین‌نامه اجرایی آن به شرکت آب منطقه‌ای از وظایف این گروه‌ها است.
وی همکاری و تبادل اطلاعات با گروه‌های نظارت و بازرسی حوزه‌های مجاور را از دیگر وظایف این گروه‌ها برشمرد و تصریح کرد: منابع آبی به عنوان یک سرمایه‌ای ملی و محدود است که به همه نسل‌ها تعلق داشته و باید در حفظ و نگهداری از آن تلاش بیشتری شود.
معاون حفاظت و بهره‌برداری استان بوشهر ادامه داد: جمع‌آوری اطلاعات و مدارک لازم برای تشکیل پرونده برای اشخاصی که مبادرت به حفر چاه غیر‌مجاز یا عدول از مفاد پروانه صادره می‌کنند اعم از مالک چاه ‌یا مالک حفاری‌، از دیگر وظایف گروه‌های گشت و بازرسی است. 
باشی‌زادگان تصریح کرد: افزایش روز‌افزون جمعیت و نیاز مبرم به آب از یک سو و محدودیت منابع از سوی دیگر توازن موجود را برهم زده به طوری که شاهد کاهش گسترده منابع آب در استان هستیم.
وی ادامه داد: 12 گروه گشت و بازرسی از منابع آب استان به منظور پیشگیری از حفر چاه و اضافه برداشت از منابع آب زیرزمینی و جلوگیری از تعرض به حریم و بستر رودخانه‌ها فعالیت مستمر دارند.
این مقام مسئول به رسالت سنگینی که بر دوش گروه‌های گشت و بازرسی در مورد صیانت از منابع آب استان وجود دارد اشاره کرد و گفت: حفاظت از منابع آب استان بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.
وی با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی اظهار کرد: با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی در زمینه ارزش منابع آبی و خطرات مصرف بی‌رویه و نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌جویی می‌توان از هدر رفت آب جلوگیری کرد.
باشی‌زادگان همکاری و مشارکت کشاورزان را بهترین گزینه برای صیانت از منابع آب دانست و عنوان کرد: به‌کارگیری گروه‌های کشت و بازرسی و وضع قوانین پیشگیرانه برای جلوگیری از تخلفات در زمینه آب لازم و ضروری است اما تا زمانی که کشاورزان خودشان همکاری نکنند، نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول