اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت:

مشکل کیفیت آب آشامیدنی در یزد نداریم

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: مشکل کیفیت آب آشامیدنی در یزد نداریم.

مشکل کیفیت آب آشامیدنی در یزد نداریم
کاظم ندافی در حاشیه همایش ملی بهداشت محیط در یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به بحث آلودگی هوا در یزد اظهار داشت: متاسفانه در یزد ایستگاه‌هایی که به طور دائم و معنی‌دار اطلاعات مربوط به آلودگی هوا را اندازه‌گیری کنند، نداریم اما بررسی‌های انجام شده و سنجش‌های صورت گرفته توسط سازمان حفاظت از محیط زیست کشور و دانشگاه علوم پزشکی یزد، نشان داد که در یزد درصد کمی از سال با مشکل ذرات معلقی که قطر آنها کمتر 10 میکرومتر است مواجه هستیم.
وی افزود: این مهم می‌تواند از نظر بهداشتی برای سلامتی افراد مشکل‌زا باشد بنابراین این مسئله را در سنجش‌ها در اولویت خاصی قرار داده‌ایم. 
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: این ذرات معلق با جاری شدن از بیابان‌های یزد در اثر طوفان نیز در سطح شهر پراکنده می‌شوند و برای سلامتی جامعه یزد مشکل ایجاد می‌کند.
ندافی با اشاره به آلودگی هوای ناشی از خودرو در یزد عنوان کرد: خوشبختانه در یزد از نظر آلودگی خودرو ) منوکسیدکربن و (NO2 و همچنین آلاینده‌های ثانویه همچون ازن (آلاینده‌ای که در اثر نورخورشید ایجاد می‌شود) مشکل خاصی نداریم و تاکنون گزارش خاصی در این زمینه منتشر نشده است.
وی با اشاره به کیفیت آب در یزد اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از آب آشامیدنی استان یزد از اصفهان تامین و از تصفیه‌خانه اصفهان به یزد منتقل شده و در  ورودی شهر یزد نیز اقدامات تکمیلی در آن انجام می‌شود بنابراین مشکلی از نظر بهداشتی در کیفیت آب یزد نداریم.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به خشکسالی‌های رخ داده در یزد گفت: به جز مشکل خشکسالی که در بسیاری از روستاهای یزد ( 300 روستای یزد) که باید آب بهداشتی آنها از طریق تانکر تامین شود، تنها اهالی روستاها از نظر کمیت آب تحت فشار هستند که این مهم در اثر فشار جوی مکرر اتفاق افتاده است اما در زمینه کیفیت آب مشکل خاصی نداریم.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول