اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بخش مسمومین بیمارستان امام رضا خبر داد:

تهویه هوای منازل راه مبارزه با مسمومیت‌های هوایی

خبرگزاری فارس: رئیس بخش مسمومین بیمارستان امام رضا(ع) مشهد گفت: تهویه مناسب هوا ممانعت از راکد ماندن آن در فضاهای مسکونی راه ساده مبارزه با مسمومیت‌های هوایی است.

تهویه هوای منازل راه مبارزه با مسمومیت‌های هوایی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا افشاری ظهر امروز در نشست خبری در رابطه با مسمومیت‌ها در مرکز آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: عناصر و موادی در هوای داخل منازل مسکونی وجود دارند که شامل ذرات معلق در هوا و گاز بدون بو و رنگ CO و غیره هستند که هر کدام عوارض و مسمومیت‌های خاص خود را دارند.
مدیر مرکز مطالعات دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: مسمومیت‌های شیمیایی ناشی از هوا همیشه حاد و کشنده نیستند و در بسیاری از موارد به صورت مزمن اثر‌گذاری دارند و به همین خاطر در برخی از نمونه‌ها فرد مسموم بدون داشتن مشکلات حاد و بی‌خبر از دلیل مسمومیت خود دارای عوارض گاه بلند مدت می‌شود.
افشاری خستگی‌های مزمن، سردردها، احساس سرماخوردگی‌های متناوب و سرماخوردگی متناوب در اعضای خانواده را در اغلب موارد نمونه مسمو‌میت‌های شیمیایی ناشی از هوا عنوان کرد و گفت: دلیل اصلی این مسائل می‌تواند مسمومیت‌های هوایی و همچنین مسمومیت ناشی از گاز ‌‍CO در سطح غیر کشنده آن باشد.
رئیس بخش مسمومین بیمارستان امام رضا مشهد در رابطه با راه مبارزه با این نوع مسمومیت‌ها اظهار داشت: باز گذاشتن دو تا سه نوبت درب‌ها و پنجره‌های منازل مسکونی راه بسیار ساده مبارزه و جلوگیری از بروز مسمومیت‌های شیمیایی ناشی از هواست.
وی افزود: به‌ویژه در فصل سرما و زمستان درها و پنجره‌های خانه‌ها کاملاً بسته است و گاز ‌‍CO از طریق مختلف مانند استفاده از بخاری‌های بدون دودکش، کشیدن سیگار و استفاده از اجاق گاز بدون هود در فضای خانه انباشته شده و خطرات و عوارض زیادی را به دنبال دارد.
مدیر مرکز مطالعات دانشگاه علوم پزشکی مشهد باز گذاشتن درب و پنجره را لااقل به مدت 10 دقیقه در روز را اقدام ساده پیشگیرانه‌ای معرفی نمود و در همین رابطه اضافه کرد: با اینکه این اقدام نمی‌تواند جلوی تمام مسمومیت‌های شیمیایی ناشی از هوا را بگیرد اما می‌تواند درصد ابتلا به مسمومیت‌های خفیف را به میزان بسیار قابل توجهی کاهش بدهد و بسیار اثربخش باشد.
افشاری ادامه داد: تهویه مناسب و در جریان قرار دادن هوای منازل مسکونی می‌تواند سطوح پایین مواد سمی موجود در هوای خانه را خارج کرده و از عوارض آن جلوگیری کند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول