اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مجلس دانش آموزی استان اصفهان در گفت‌وگو با فارس:

بودجه سازمان دانش آموزی کشور افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: نماینده مجلس دانش آموزی استان اصفهان از افزایش بودجه سازمان دانش‌آموزی خبر داد.

بودجه سازمان دانش آموزی کشور افزایش می‌یابد
سعید کاکلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: در دومین نشست پنجمین دوره مجلس دانش‌آموزی که با حضور نمایندگان جامعه دانش‌آموزی برگزار شد بودجه سازمان دانش‌آموزی از چهار میلیارد به 10 میلیارد تومان افزایش یافت.
وی همچنین افزایش عمره‌های دانش‌آموزی از چهار هزار نفر به 25 هزار نفر و تقبل 50 درصد از قبوض آب و برق گاز مدارس توسط ریاست محترم جمهور از محل یارانه‌ها در سال جاری را از دیگر مصوبات دومین نشست پنجمین دوره مجلس دانش آموزی اعلام کرد. 
نماینده مجلس دانش آموزی جمهوری اسلامی استان اصفهان و مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به قول بین‌المللی شدن مجلس دانش‌آموزی توسط وزیر امور خارجه در نشست اول اسفند سال 89  گفت: بحث بین‌المللی شدن مجلس دانش‌آموزی جمهوری اسلامی تکمیل شده و برای تحقق آن پیگیری‌ها ادامه می‌یابد. 
کاکلی شناساندن بهتر جایگاه مجلس دانش‌آموزی و کارکردهای آن در رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی را از جمله نکاتی اعلام کرد که نمایندگان دانش‌آموزان در اظهارات خود مطرح کرده و خواستار توجه نسبت به آنها شدند.
وی در ادامه مجلس دانش‌آموزی را جلوه شکوهمندی از رفتار مردم سالاری دینی و میعادگاه اراده جامعه دانش‌آموزی برای سازندگی ایران اسلامی دانست و افزود: مجلس شورای دانش‌آموزی جمهوری اسلامی برگ زرینی از حضور نسل نوجوان و جوان کشور در عرصه تصمیم‌سازی‌های اجتماعی است.
وی در ادامه در ارتباط با مجلس شورای دانش‌آموزی عنوان داشت: مجلس دانش‌آموزی نهادی صنفی است که از سال 1380 و بر اساس آئین‌نامه مصوب شورای عالی آموزش و پرورش شکـل گـرفت.
کاکلی اضافه کرد: این مجلس 150 نماینده دارد که هر دو سال یک بار از میان دانـش‌آموزان سراسر کشور و در پی برگزاری انتخابات سراسری سه مرحله‌ای که به ترتیب در سطح مدارس، مناطق آموزش و پرورش و استان‌ها برگزار می‌شود تعیین می‌شوند.
وی ابراز داشت: 145 نماینده عادی، چهار نماینده دانش‌آمـوزان اقلیت مذهبی به همراه یک نماینده با شرایط خاص مجلس شورای دانش‌آموزی را تشکیل می‌دهند که در هـر دوره که دو سال به طـول می‌انجامد امکان طرح نظرات خود را در قالب چهار نشست ملی که در فواصل شش ماهه برگزار می‌شود، دارند. 
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول