اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روستای خزل نهاوند صورت می‌پذیرد؛

ایجاد نخستین تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی همدان

خبرگزاری فارس: فرماندار نهاوند گفت: ایجاد نخستین تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی استان همدان در یکی از روستاهای محروم خزل نهاوند صورت می‌پذیرد.

ایجاد نخستین تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی همدان
به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح امروز در نشست بررسی مشکلات روستای فیروزآباد سفلی خزل اظهار داشت: از آثار و برکات سفر هیئت دولت و وزرا به نهاوند رفع محرومیت از مناطق محروم به ویژه روستاهای دورافتاده است.
وی به تخصیص 350 میلیون تومان برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی در این روستا با هدف عبور بهداشتی آب فاضلاب منازل خبر داد و افزود: اجرای این پروژه در روستاهای استان همدان بی‌نظیر است که به سرعت باید انجام گیرد زیرا مطالعات آن به اتمام رسیده است.
فرماندار نهاوند همچنین به تخصیص 300 میلیون تومان برای بهسازی این روستا خبر داد و بیان کرد: بهسازی روستای فیروزآباد سفلی نیز تا پایان سال 91 به صورت صد درصد به اتمام می‌رسد که هدیه‌ای ناقابل از طرف دولت خدمتگزار به مردم این منطقه است.
وی به بهسازی روستاهای بالای 100 خانوار در نهاوند اشاره و تصریح کرد: در نهاوند 80 روستای بالای 100 خانوار وجود دارد که تاکنون در 37 روستای این شهرستان عملیات بهسازی در حال انجام است.
 زارعی‌کوشا ادامه داد: تا پایان سال جاری تعداد 17 روستا از این تعداد عملیات بهسازی آنها به اتمام می‌رسد و 23 روستای باقی مانده از این فاز نیز تا پایان سال 91 بهسازی می‌شوند که برای اجرای این پروژه‌ها 70 میلیارد ریال معادل 7 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.
وی همچنین از گازرسانی سریع و بدون فوت وقت به روستای فیروزآباد سفلی خبر داد و بیان داشت: با تخصیص 105 میلیون تومان تا قبل از فرا رسیدن فصل سرما عملیات گازرسانی به این روستا با نصب 62 عملک به اتمام می‌رسد.
فرماندار نهاوند ادامه داد: حضور رئیس جمهور و هیئت همراه که با هدف ایجاد عدالت اجتماعی، گسترش عدالت، ریشه‌کن کردن فقر و محرومیت و ایجاد نشاط و شادابی به مناطق محروم صورت می‌گیرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: برای این روستای 62 خانواری که حدود 260 نفر جمعیت دارد برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب بدون احتساب تسهیلات بنیاد مسکن در زمینه تسهیلات مقاوم‌سازی بیش از 850 میلیون تومان و با احتساب تسهیلات مقاوم سازی 1.5 میلیارد تومان هزینه شده که همه این موارد نشان از عمق توجه دولتمردان به رفع محرومیت از مناطق محروم دارد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول