اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

برای مبارزه با آفت زیتون صورت گرفت؛

توزیع 170 هزار کارت زرد چسبنده بین باغداران رودبار

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان از توزیع 170 هزار عدد کارت زرد چسبنده بین باغداران زیتون رودبار برای مبارزه با آفت زیتون خبر داد.

توزیع 170 هزار کارت زرد چسبنده بین باغداران رودبار
ایرج بنیادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اجرای طرح مبارزه با آفت زیتون اظهار داشت: برای مبارزه با آفت زیتون تعداد 170 هزار عدد کارت زرد جذب کننده و چسبنده بین باغداران زیتون رودبار توزیع شده است.
وی توزیع 250 لیتر پروتئین هیدرولیزات و 35 لیتر سم دیستوآت را از دیگر اقدام‌های مبارزه با آفت زیتون عنوان کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون جلسات کمیته گیاه‌پزشکی استان به صورت ماهانه تشکیل شد.
این مسئول، به‌کارگیری چهار نفر کارشناس بخش خصوصی از شبکه مراقبت زیتون و چهار نفر کارشناس حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی و مراکز خدمات تابعه در امر ردیابی و پیش آگاهی و کنترل مگس میوه زیتون را از دیگر اقدام‌ها در این زمینه عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: برای مبارزه با آفت زیتون تاکنون چهار کارگاه آموزشی کنترل آفت مگس زیتون برای اعضای شوراهای اسلامی دهیاری‌ها، هیئت امنای محلات و باغداران در رودبار برگزار شد.
بنیادی از آمادگی شوراهای اسلامی و دهیاری هیئت امنای رودبار در ارائه خدمات و لوازم موجود در مدیریت بین باغداران برای مبارزه  با آفت مگس زیتون خبر داد.
وی با اشاره به اینکه امسال توسعه 17 هزار هکتار اراضی زیرکشت زیتون رودبار در دستور کار قرار گرفته است، افزود: فراهم آوردن زمینه‌های لازم بر قابلیت‌های رودبار می‌افزاید.
این مسئول به تولید زیتون در این شهرستان اشاره کرد و گفت: امسال با توجه به مناسب بودن شرایط آب و هوایی، برداشت زیتون تا 18 هزار تن در این شهرستان پیش‌بینی شده است.
وی به اهمیت خواص درمانی و مصارف دارویی محصول زیتون اشاره کرد و بیان داشت: پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی، کاهش لخته شدن خون، کاهش فشار خون بالا، جلوگیری از سفید شدن مو و تسکین دردهای روماتیسمی و تقویت حافظه از جمله خواص دارویی زیتون است.
بنیادی در ادامه یکی از راه‌های کاهش تولید و اقتصادی کردن کشاورزی را استفاده از تکنولوژی درست و بهره‌گیری از توانمندی‌های استان عنوان کرد.
وی افزود: برای اینکه کشاورزی از نظر اقتصادی مقرون به‌صرفه شود یکی از بهترین راهها، توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در اراضی است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه مکانیزاسیون نقش زیادی در پایداری برنج دارد، اذعان داشت: با این امر تعداد نیروی انسانی در واحد سطح کاهش می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه توسعه مکانیزاسیون موجب کاهش هزینه تولید و اقتصادی کردن تولید می‌شود، یادآور شد: باید با استفاده از تکنولوژی موجود و بهره‌گیری از تکنولوژی جدید این بخش را بیش از پیش رونق دهیم.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول