اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پلدختر اعلام کرد:

پلدختر یکی از قطب‌های کشاورزی لرستان است

خبرگزاری فارس: فرماندار پلدختر گفت: پلدختر یکی از قطب‌های کشاورزی استان لرستان است.

پلدختر یکی از قطب‌های کشاورزی لرستان است
به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، فریدون رشیدی عصر امروز در جلسه شورای کشاورزی شهرستان پلدختر که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، گفت: کشاورزی زیر بنای توسعه اقتصاد کشور و تامین غذای مورد نیاز مردم است.
وی با اشاره به اهمیت و نقش کشاورزی در شهرستان پلدختر خطاب به مسئولان جهاد کشاورزی اظهار داشت: برای کشت به موقع و تامین نیاز کشاورزان به نهاده‌ها کشاورزی، سموم نباتی و کود شیمایی نهایت همکاری را با کشاورزان زحمتکش انجام دهند.
رشیدی افزود: وجود رودخانه‌های دائمی و زمین‌های حاصلخیز در پلدختر باعث شده است، این شهرستان به یکی از قطب‌های کشاورزی در استان لرستان تبدیل شد.
حجت‌الاسلام کاظم تیموری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی پلدختر، توسعه کشاورزی و دامپروری را الگوگیری کشاورزان از شیوه کار و تلاش ائمه اظهار به ویژه پیامبر گرامی اسلام (ص) و حضرت علی (ع) دانست و افزود: ارتقای آگاهی و مدیریت صحیح در امر کشاورزی نقش اساسی در رونق کشاورزی ایفا می‌کند.
 مدیر جهاد کشاورزی پلدختر هم در ادامه جلسه از فراهم شدن تمهیدات لازم برای کشت قریب به 30 هزار هکتار گندم، جو و کلزا خبر داد و گفت: مهم‌ترین مشکل کشاورزان شهرستان نبود کود شیمایی در شروع فصل کشت است و از مسئولان استان خواست در این خصوص چاره اندیشی کنند.
علی خادمی کشت محصولات ارگانیک را از جمله شیوه‌های مناسب کشت سبزی و صیفی عنوان کرد و گفت: مبارزه ارگانیک با آفات ضمن تولید محصولات مرغوب و کاهش خطر آلودگی محصولات به سموم نباتی نقش مهمی در رفع نیاز کشاورزان به استفاده از کود و سموم شیمایی دارد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول