اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران:

تهران استانی تاریخی است که مغفول مانده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: متاسفانه تهران استانی تاریخی و تاریخ‏ساز بوده که مغفول مانده است.

تهران استانی تاریخی است که مغفول مانده است
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، محمدابراهیم لاریجانی عصر امروز در مراسمی که با حضور معاون فرماندار، شهردار دماوند و دیگر مسئولان محلی در سالن فرهنگی هنری کوثر دماوند برگزار شد، اظهار داشت: در استان تهران آثاری تاریخی با قدمت 8 هزار ساله نیز وجود دارد.
وی ادامه داد: اینکه مردم دیگر نقاط کشور با استانی به این قدمت و وفور ابنیه تاریخی کمتر آشنا هستند جای بسی تاسف دارد.
لاریجانی معرفی آثار تاریخی استان تهران را نیازمند عزمی جمعی دانست و افزود: شناساندن قابلیت‏های بالقوه گردشگری و تاریخی استان تهران نیازمند عزمی جمعی دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران تصریح کرد: این مهم باید در سایه همکاری و مساعدت‏های دستگاه‏های مختلف دولتی، سازمان‏های مردم‏نهاد و شوراهای اسلامی نقاط مختلف استان تهران محقق شود.
وی از رغبت هم‏وطنان ساکن در دیگر استان‏های کشور برای استفاده از ظرفیت‏های گردشگری تهران خبر داد و گفت: در حال حاضر هم‏وطنان ساکن در دیگر نقاط کشور مانند سمنان علاقه بسیاری برای استفاده از فضای گردشگری تنگه واشی فیروزکوه دارند.
لاریجانی ادامه داد: علاوه بر این رشته کوه‏های البرز و قله دماوند را می‏توان به طور شایسته‏تری به مردم دیگر نقاط کشور معرفی کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران افزود: همچنین بسیاری از هم‏وطنان برای زیارت بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم حسنی به ری سفر می‏کنند اما به هیچ‌یک از این عزیزان حسی مبنی بر حضور در استانی تاریخی و تاریخ‏ساز دست نمی‏دهد.
وی با اشاره به دیگر کاربری‏های استان تهران یادآور شد: با کمال تاسف ظرفیت تاریخی تهران در حصار کاربری‏هایی نظیر همایش، سمینار، بهداشت، شغل، آموزش و دفاتر مرکزی ناپیداست.
لاریجانی تصریح کرد: بنابراین برگزاری نشست‏هایی از این دست می‏تواند بخشی از قابلیت‏های استان تهران را در حوزه تاریخ، تمدن و گردشگری به مردم دیگر نقاط کشور بشناساند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول