اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه گناباد:

غرب به واسطه استثمار، کشورها را از فرهنگ خود جدا می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه گناباد گفت: هویت انسان و جامعه فرهنگ است و غربی‌ها برای اینکه بتوانند کشورهای ضعیف را استثمار کنند آنها را از فرهنگشان جدا می‌کنند.

غرب به واسطه استثمار، کشورها را از فرهنگ خود جدا می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب شامگاه شنبه در نخستین همایش تجلیل از فعالان فرهنگی که با حضور جمعی از مسئولان و فعالان فرهنگی شهرستان گناباد در سالن ارشاد اسلامی گناباد برگزار شد، اظهار داشت:  فرهنگ، باور و آداب و سنن و عاداتی است که یک انسان در جامعه با آن زندگی می‌کند.
وی افزود: برخی از فرهنگ‌ها ناشی از فطرت است و برخی از نمادهای فرهنگی از عقل بر می‌خیزد مانند آداب و معاشرت، مراسم و جشن‌ها که از عقل و خرد سرچشمه می‌گیرد.
صادقی گفت: برخی از نمادهای فرهنگی از آداب و سنن است که هر جامعه برای خود دارد و برخی از این فرهنگ‌ها خوب و برخی دیگر بد است.
وی افزود: فطرت انسان فطرت خداپرستی است اما ممکن است گاهی شیطان فطرت انسان را به سمت کفر و بت پرستی سوق دهد، بنابراین برای این کار خداوند پیامبران را فرستاده است.
امام جمعه گناباد یادآور شد: خرده فرهنگ‌هایی که نه فکری و نه عقلانی است به جامعه اضافه می‌شود که باید از بین بروند و برخی دیگر فرهنگ‌ها تقویت شود.
صادقی تصریح کرد: فرهنگ دین و حجاب، عفاف و کار فرهنگ‌هایی که به نفع دنیا و آخرت انسان است.
وی گفت: شورای فرهنگ عمومی وظیفه دارد فرهنگ شهرستان را مورد شناخت قرار دهد و نقاط قوت آن را تقویت و نقاط ضعف آن را حذف کند.
صادقی ادامه داد: هویت انسان و جامعه فرهنگ است و بنابراین غربی‌ها برای اینکه بتوانند کشورهای ضعیف را استثمار کنند آنها را از فرهنگشان جدا می‌کنند، زیرا انسان‌ها و کشورهای بدون فرهنگ ضعیف هستند و زود استثمار می‌شوند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول